Sommar i Boden

Klockan är nio på morgonen och jag har städat hela lägenheten. Inte för att den var smutsig men jag hade liksom inget annat för mig. Det är en och en halv vecka kvar på sommarlovet och innan det började tänkte jag att det skulle bli långt som en halv evighet. Men nu är det snart över. Jag trodde att det inte skulle vara några problem att läsa ut några av böckerna som legat och väntat på mig. Men det visade sig vara svårare än jag trott. Jag har haft aldeles för mycket för mig så jag har inte orkat läsa eller ens haft tid till det. Nu är jag i Boden och hälsar på och det är fint, trevligt, bra väder och så och dessutom så har jag inte så mycket att göra så läsa skulle passa perfekt nu. Och min kära pojkvän är på jobbet massa timmar så jag är ensam i hans lilla lägenhet. Men det är så mycket annat som ropar på mig. Jag vill rita, spela, gå ut, baka, massa. Jag kan knappt sitta still. När jag spelar och ritar gör jag det med massa pauser för att röra på mig. När jag läser vill jag inte ha några pauser, det är bara störande.
 
Jag kanske bara inte är på rätt humör. Aja, det får jag leva med. Nu ska jag nog dra till affären och handla mjölk och kanske baka, vi får se. Njuta av mitt sommarlov ska jag i alla fall göra de luxe!
Tja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0