Höstkrasslig och skoltrött

Skoltröttheten tar över och höstmörkret lägger sig. Min kreativitet håller på att explodera under alla måsten. Snart är det jullov men kan inte dagen och veckan gå lite snabbare? Jag är så förvirrad över mitt liv just nu. Tiden går så himla fort och jag har massa saker jag vill få gjort men det händer inte. Samtidigt som tiden går så långsamt och det känns som skoldagarna aldrig är slut och det är evigheter tills jag får träffa Johan och jag har lov. Usch! Så just nu vet jag inte var jag ska ta vägen. Jag vill massa men kan inte för att jag måste göra annat men jag vill inte annat så det blir ingenting. Jag har skaffat twitter också så där får jag utlopp för mycket av mitt gnäll. @Siljuren är alltså himal bra att följa.
 
Men igår, tisdag, var jag på äventyr. Fast först på morgonen var det avstämning och resten av dagen hade vi tid för analys. De flesta gick hem (jag också) för att skriva. När klockan började gå mot fem körde Lena till mitt hem och hämtade upp mig. Vi körde in mot stan och hämtade upp Louise och Vickie och sedan bar det av. Vi körde till Karlskoga där vi skulle upptäcka Frasses! Både Louise och Vickie är helt frälsta av denna hamburgerkedja men varken jag eller Lena hade ätit där så det var vi tvungna att göra. Så nu är det gjort och Lena har fått en Frasses-flagga in i sin bil. Resultatet då, ja det var gott. Lite mycket hype från Louise och Vickie innan dock. Jag tyckte det smakade lite som maten på Max men lite mer åt hemmagjort hållet. Det var en mysig utflykt i alla fall så det var absolut värt det.
 
Under hela gårdagen hade jag en bild i huvudet. Jag kände att jag behövde måla den. Så jag kunde inte koncentrera mig på något annat för att halva min hjärna bara tänkte på hur jag skulle måla den där bilden. Så jag fick ta sked i vacker hand och plocka fram pennor, penslar, papper och palett. Motivet var lite märkligt men jag behövde måla moln. Jag har dock aldrig målat sådana förut så jag sökte efter tips och tricks i det allsmäktiga internet. Jag hittade massvis med tips på hur man målar moln... i photoshop. Är det ingen som målar på riktigt längre? Uppenbarligen inte. Men jag hittade lite youtube-klipp från en serie som gick på amerikansk tv i elva år med start 1983. Serien hette Joy of Painting och programledaren hette Bob Ross. Det gick ut på att han målade en tavla och förklarade hur han gjorde. Underbar serie, jag lärde mig massa spännande. Men då hade jag redan målat molnen i frustation över att det bara fanns människor som målade moln i photoshop.
Bilden som satt fast i mitt huvud. Jag fick ut den på papper till slut.
 
I övrigt håller jag för tillfället på att spela ett spel som heter Second Sight. Det är väldigt spännande och har genomtänkt story. Jag har höga förhoppningar och jag vill bara fortsätta spela men... Men! Jag kan ju inte för att jag har annat att göra. Och jag undrar om spelskaparna har skapat spelet så att man aldrig ska sluta spela. Det baserar jag också på en sak som stör mig otroligt mycket: man kan inte spara. När man kommit till någon viss punkt så sparas spelet automatiskt. Va!? Men jag har ju gjort skitsvåra grejer och klarat av dem och så dog jag på sista svåra grejen då fick jag snällt börja om och göra om hela skiten! Åh vad jag blev irriterad. Då blir det ju bara tråkigt. Dessutom så sparas det inte på samma ställe när man stänger av spelet. När man startar det igen så får man börja om ännu längre bak! Det gjorde mig lite opepp. Jag som inte har hur mycket tid som helst för att spela kan ju inte då starta spelet och spela lite då och då. Jag måste ha en himla massa tid för att sätta mig ner och spela länge. Det var ju itne så genomtänkt tycker jag. Mycket störigt.
 
Nu ska jag försöka göra alla måsten så jag kan måla eller spela ett tag och bara ta det lugnt. Jag är helt slut.
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0