Sommarpeppen

Idag har jag legat och stekt på balkongen. Men bara i tio minuter för jag höll på att smälta! Den här värmen kom så plötsligt. Och det är väldigt fuktigt i luften också. Jag tycker mest att det är mysigt eftersom jag  saknat värmen så mycket. Men det är lite jobbigt också för det är så fuktigt och jag blir så svettigt. Men jag är sjukt pepp för sommaren. Med tanke på hur varmt det är så skulle jag kunna kalla det sommar nu. Men jag har inte lov än och går fortfarande i converse så snart, när sommarskorna glider på, då! Då är det sommar på riktigt. Och jag är sjukt pepp på det.
 
Jag kommer vara kvar i Örebro tills skolavslutningen. Då ska jag jobba resten av dagen om jag får och sedan drar jag till Stockholm. Eller Boden först och Stockholm sen, har inte bestämt mig än. Men när jag väl kommer till Stockholm ska jag jobba lite. Och trädgårdsarbeta och hålla på. Jag ska gosa med Brittany som kommer och hälsar på och med hennes lilla bebis som nog också kommer. Mys på dem och jag hoppas resan hit går bra. Stackars lilla bebis som måste sitta i flygplan massa timmar. Aja, hon överlever nog.
 
Jag har tvättat idag och fixat en massa så jag känner mig lite duktig. Placerade alla böcker jag läser på mitt nattduksbord och såg att jag har lite att göra... Men det är ju sommar så det kommer gå bra. Men! Jag har också fullproppat med bilder jag ska rita... Men det är ju sommar så det kommer gå bra. Och så ska jag jobba. Och trädgårdsarbeta. Och renovera klart lägenheten. Och resa... Det kanske inte kommer gå så bra. Aja, det är sommar i alla fall. Sen om jag får allt gjort som jag ska, det vettefan. Men kul får jag se till att ha ändå. Nu ska jag väl sätta igång då!
 
En varm sommardag men mycket är gjort och mycket ska göras. Då kör vi!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0