App-premiär

Ännu en gång har jag fått tips av Lovis. Denna gång var det att blogg.se har en app. Och att jag borde blogga mer. Nu har jag laddat ner appen och skriver ett inlägg. Toppen!

Det har gått många veckor sedan prakikeb och jag är redan taggad inför nästa. Egentligen är jag mest taggad på att sluta helt och få ett jobb. Men praktiken tog jag upp för att på mitt rum som jag bodde i fanns en tv (jag har ingen tv hemma) som jag blev tvungen att utforska. Och vilken tur! Jag hittade en fantastisk kanal som jag fastnade framför varje dag. BBC world. Helt underbart att få sådan koll så enkelt. Ah! Men praktiken tog ju tyvärr slut och jag tänker inte skaffa tv bara för en kanal. Jag hoppades att jag skulle komma över den och gå vidare i livet. Jag har ju en radio som jag lyssnar på dagligen. Fortfarande känner jag mig sugen på BBC world. Men idag ändrades det. Jag undersökte lite på min smartphone som jag är så ovan med och hittade en app. En BBC-app! Jag laddade ner den fort som attan och bävade inför spännande nyheter på en miniskärm. Men det är inte bara nyhetsinslag av videoformat, även audioformat finns. Videovisningen är inte live utan bara inslag. BBC world service radio är dock live och jag kan slölyssna bäst jag vill. Precis så jag vill ha det! Så glad är jag.

Men självklart har min lycka negativa bieffekter. Jag har en jobbig redovisning imorgon som jag måste öva på. Det har jag alls inte gjort. Känner mig ytterst oförberedd men jag saknar verkligen orken att göra något åt det. Viljan finns men orkeb saknas. Jag misstänker att det beror på min halvsjuka förkylningströtta kropp. Jag hoppas allt faller på plats på genrepet imorgon. För vi är så lyckligt lottade att vi får repa och öva på vår tolkning. Lyx.

Nu ska jag försöka öva lite... Och/eller sova.
Tjabba!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0