Störande i allmänhet

Jag har fått uppfattningen av att jag är störande i allmänhet. Vet inte varifrån den kommer men vissa ogillar mig helt utan anledning. Självklart kan de inte gå och hata mig utan att jag gjort något men vad jag menar är att jag inte märker det själv. Men det tänker jag inte ödsla mer tid på för jag ogillar massa saker som jag tänkte skriva om idag. Jag tror absolut inte att dessa människor är såhär med flit. Men ibland undrar jag fan.
 
Det första jag ogillar starkt har stört mig ett tag men det var inte förrän i lördags som jag lyckades få ord på det. Jag var på middag med mina vänner i Stockholm och på vägen hem störde jag mig så sjukt mycket på några kvinnor som gick förbi. Jag blev aldeles distraherad från samtalet vi hade. Någon minut senare såg jag fyra tjejer som stod i en klunga och då slog det mig. Alla hade samma kläder på sig och det var just de kläderna som stört mig så fruktansvärt. Jag tycker att en av tre tjejer/kvinnor som jag ser har på sig precis samma kläder. Vita converse, svarta skinny jeans eller jeansleggings, något luftigt linne som hänger och slänger runt rumpan och en svart jeansjacka som slutar vid midjan. Färgerna diffar lite och alla har inte just converse men ändå. Jag tycker att det töntigaste som finns är ett kompisgäng där alla strävar efter att se likadana ut. Och nu verkar en tredjedel av alla kvinnor jag ser sträva efter att se likadana ut. Vad är det här!? Kan någon förklara detta skrämmande fenomen för mig?
 
Det andra jag stör mig på är ett fenomen jag trodde var utdött sedan länge. Eftersom kvinnorfågor fått så stor uppmärksamhet på senare tid. Ja till och med Reinfeldt har ju uttalat sig... en gång. Men ändå så menar vissa att feminister (eller "extremistfeminister" vad nu det är) hatar alla män. Va? Nej så är det inte. Nu är ju miljön mitt skötebarn och inte kvinnofrågor men det stör mig ändå. Googla feminism eller kolla youtube eller vad fan som helst. Det är säkert en av tiotusen feminister som tycker att "män är svin" och kroppsbehåring och underklädesbrasor har inget med ideologi att göra. Kroppsbehåring handlar om personlig smak och underklädesbrand eventuellt om psykisk störning (troligen pyromani). Så bli bildad innan yttrande och fördomsbildande sker.
 
Det tredje jag stör mig på är också ett fenomen jag trodde var utdött. Vissa människor för mig att tappa tron på framtiden totalt. Jag brukar tänka att om de finns i denna värld och inte blir motsagda så finns det säkert fler som dem och fler som håller med dem. För en hållbar värld behöver mänskligheten vara lite smart. Speciellt nu när vi levt över våra tillgångar. Personer som skrattar åt "trädkramare" som vill minska koldioxidutsläppen. Människor som hellre vill ha kvar sin skruttiga gamla bil än sin döende gamla moder jord. Folk som inte inser att de behöver ändra på sig för att deras beteende är ohållbart. Det känns som min hjärna steks när jag tänker på dessa människor och allt jag vill skriva här till dem. Men en fördom om dessa personers läskunnighet skaver i mitt huvud. Så jag tvingar mig själv att fatta mig kort och lätt. Vi behöver ta hand om miljön här på planeten vi bor på eftersom vi bara har en. Håll upp med att vara så vansinnigt självisk och tänk inte ens på att "inget kommer hända inom min livstid" för det kommer det. Speciellt när mänskligheter kryllar av denna sortens idioti.
 
Nej nu är jag aldeles för skitarg för att fortsätta skriva. Ja måste duscha. Sen kanske jag ska rita/måla. Det var aldeles för länge sedan jag gjorde det. Men ha det så bra och se till att inte göra dessa saker som stör mig nu.
Tjo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0