Julbak (och igår)

IGÅR
Jag skulle dra och möta systern på hötorget. Det blev bara en av dem (Knyft). Jag blev sen men hittade henne på trappan i hötorget. Vi kramades och var glada att se varandra. Enligt min mor så saknar hon mig massa när jag är borta. Ingen av oss visste riktigt vad vi skulle göra eller var vi skulle gå så vi gick bara upp och ut. Det var kallt och jag klagade massa. Vi snackade om att fika och vad vi var sugna på. Jag ville inte ha någonting och hon ville ha glass. Så nästan vad som helst kunde ju gå bra. Jag tyckte att hon kunde välja ställe, bara vi gick in fort. Ju närmare desto bättre. Så det blev McDonalds... Det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig men det funkade. Sen gick vi till T-centralen (altså ststionen) och degade. Vi stod där och åt McFlurry och snackade skit. Som tur var hade hon med sig laddaren till kamerabatteriet så jag fick låna den. Sen drog hon tillbaka till Dukis och jag drog "hem" (Till Dev).
Jag hade sjukt tråkigt och diskade lite och städade undan lite. Sen smsade jag lite runt med lite vänner och bestämde med Santa att vi skulle ses. Så blev det. Vi skulle ses vid spottkoppen men eftersom vi var på samma pendeltåg så hittade jag honom på perrongen och vi träffades där istället. Sen visste vi inte vad vi skulle göra. Vi snackade lite skit och velade fram och tillbaka mellan massa saker som vi kunde göra. Så gick vi till Axess och ha tog en öl. Det var lite läskigt att inte ha något att snacka om men ändå sitta där, bara vi två, och stirra ner i marken eller nåt och inte veta vad man ska snacka om. Men där satt vi.
Sen gick vi en promenad. Ungefär till centralen och tillbaka. Vi hamnade på Sjätte tunnan. Där köpte jhan en öl till sig och en cider till mig. På promenaden hade vi börjat snacka lite mer och började trivas ihop igen. Sen när vi satt ner och kunde "koncentrera" oss lite mer på varandra och inte oljudet runt oss så blev det ännu trevligare. Så satt vi där i många timmar och snackade. Sen gick vi till Slussen. Då tyckte vi att "man kanske borde dra hem". Så så blev det. Vi ställde oss på perrongen och väntade på våra respektive tåg och snackade. Sen drog jag hem till "mig" och han drog hem till sig.
Dev satt uppe och tittade på The departed och satt vid datorn. Jag började också titta. Fast jag förstod inte så mycket av den eftersom jag inte varit med från början. Men efter ett tag så hängde jag med också. Men av det jag såg så var den inte så bra. Men men. Sen fixade vi oss och gick och la oss. Riktigt mysig kväll.
JULBAK

Idag var (är) det ju julbak då. Jag gick upp och duschade, sen fick jag upp Dev. Hon var morgontrött och stingslig. Så jag fixade mitt och städade undan lltie sen drog jag hem till mina föräldrar. De hade fullt upp med att julpynta och städa och sånt. Familjen Nilsson skulle komma och hälsa på. De kom och berättade om den hemska krocken som de varit med om på vägen. Det hade varit någon drogpåverkad man som hade varit ute och kört på dem. Sen började de baka massa godis och lussekatter och sånt. Jag och Rebecca ville inte vara med så vi satt oss och pysslade. Det var riktigt mysigt. Vi försöker överlista "såhär gör du"-böckerna och faktiskt lyckas. Det är jättesvårt. Vissa saker i alla fall. Just nu håller jag på med en liten konrormad tygtomtegumma. Men den har limmats så jag väntar på att den ska torka. Men nu ska vi visst äta också så den blir nog riktigt jättetorr när jag fortsätter på den.
Och ikväll så är planen att jag och Dev ska på Tunnelfest. Santa är visst med och fixar i ordning innan så jag kan bara ringa till honom och få all info jag vill ha om hur man hittar dit, vilka som spelar och så vidare. Det ska bli sjukt roligt. OCh så kostar det bvara 20 spänn också. Jag är på! Nu ska jag gå och julpyssla och äta. God jul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0