Festen på lördagkvällen.

Lördagkväll. Hade snackat med Anja och vi kom fram till att vi tog en spontan kväll i stan ikväll. Vi var dåliga på att planera, så vi sket i det. Hon ringe mig när hon hade kommit hem och skulle äta och fixa sig. Då var massa av mina mostrar nere i butiken julpyntade. Medans vi sncakde i telefon kom jag på att två av dem skulle hem till Havn ikväll och vi kanske kunde åka med dem. Jag presenterade idéen för henne och hon gillade den, men då skulle hon kanske bli tvungen att skynda sig, det var hon inte så pepp på. Men jag tyckte att hon kunde skynda sig ändå och sen kan hon komma hit och mysa om hon blev klar för tidigt. Det var en bra idé. Jag gick ner i butiken lite då och då och försökte få ur dem när de skulle åka men "jag vet inte", "om ett tag" och "när vi är klara" var det enda jag fick ur dem. Sen ringde Anja och sa att hon var klar och på väg, Vid det laget hade jag och Daniel redan bestämt mina kläder och jag hade fixat mig på alla möjliga sätt så jag gick ner i butiken för att ännu en gång försöka få fram när de skulle åka. "Nu" blev svaret. Vi stressade i några minuter och sen kom Anja och så bar det av på direkten! Vi satt rätt tysta i bilen. Joan och Jogvan visste inte riktigt vem Anja var och Anja visste inte riktigt vilka de var och så tyckte (Anja i alla fall) att det var konstigt att de inte kände varann efetersom de ändå var släkt. Men sånt händer också.
Vi velade länge fram och tillbaka om vi ville av vid bowlinghallen eller vid bankomaten. Vi fick båda (vi körde förbi bankomaten, tog ut pengar och sen vidare). Väl framme i bowlinghallen var det heeelt tomt. Det var ett bord som var upptaget och de drog precis då. Så vi slog oss ner vid ett bord av Anjas val och snackade ett tag, sen gick vi och beställde. Vi frågade också när de stängde och bartendern sa att det berodde på hur mycket folk det var men eftersom det var så lite som det var så skulle det bli helt snart. Vi suckade lite och satt oss. Vi viskade lite och drack upp våra drinkar. Sen drog vi. Vi -gick- till Hvonn. där satt vi och myste och var tjejiga på uteserveringen. Anja hade en jättefin pose rätt ofta; cigarett och öl i ena handen, ölen vid munnen, tittar ner på mobilen som hon har i andra handen. Jag tyckte det var en så gullig pose hihi. Eftersom vi satt ute så såg vi alla som gick förbi. Det var många från Vestmanna som gjorde det, ingen av dem kom in, Anja snackade med några hon kände och frågade var de var på väg ovh varför alla gick till samma ställe. De sa att alla gick till Café Natur för det var där "alla andra" var. Vi drack en cider var sen drog vi till Café Natur.
Väl på Café Natur gav Anja mig tvåhundra spänn och sa att hon ville ha en dricka och att jag skulle få överraska henne. Jag blev glad, självklart, och köpte de konstigastigaste drinkarna jag kunde hitta. Vi satt vid nåt bord i mitten av stället och det satt två grabbar i andra änden av bordet. Efter två drinkar hade de lyckats flytta sig så de satt brevid oss. Ytters odiskret. Så började snubben brevid Anja prata med henne och Snubben brevid mig snackade med mig. De var rätt jobbiga. Jag störde mig på dem. Grabben frågade vad jag hette fyra gånger på fem minuter eller nåt. Men Anja tyckte det var roligt och hon fick öl och sånt av dem. Jag ville inte ha så jag vann ingenting hihi. Sen drog de. Mike ringde och sa att de var på Mica och att vi kunde komma förbi när vi kände för det om vi ville. Så vi drog också. men självklart sprang vi in i de där två grabbarna igen. de ville att vi skulle följa med oss till Hvonn och mutade med en drink var. Vi gick med på det. Vi drog altså till Hvonn, drack våra drinkar och drog. Tyvärr hann en av grabbarna ifatt os, men han var full så det var inte så svårt att göra sig av med honom också. Vi drog till Mica, träffade Randi, Mike, Turi, Rosa och deras sällskap.
Vi vandrade bort från Mica. Inte mot något särskillt egentligen. Tror jag. Men Anja var borta. Jag ringde henne (från Rosa's telefon) och hon sa att jag "måste komma tillbaka till Mica" så jag gjorde det. Där inne träffade jag Joan Pauli. Jag frågade efter Anja och han visade mig (det är bra att ha vänner ibland hihi). Där satt hon och snackade med sitt ex. Han var full och hon var sur på honom. Han klängde på henne och hon försökte bli av med honom. Jag och Joan Pauli hjälpte lite. Så Anja's ex drog och vi tre satt kvar och snackade tills Mica stängde. Vi fick sitta extra länge eftersom Joan Pauli jobbar där.
Mica stängde i alla fall och vi gick ut utanför. Där stod vi och samlade ihop oss, alla människskor som skulle till samma ställe. Men vi kom fram till att det var lönlöst efter ett tag. Så vi sa bara till alla att det var efterfest hemma hos "någon snubbe som jag inte vet vad han heter". Anja försvann igen. Joan Pauli och jag drog hem till "snubben som jag inte vet vad han heter" i taxi, han betalade. men precis när vi gick in i den så ropade en tjej på Joan Pauli. Han sa bara åt henne att komma in i taxin så drar vi på efterfest. Det gjorde hon. Vi hälsade, hon hette Annie och var rätt trevlig, väldigt full dock. Vi kom fram till huset. Det ar ingen där. Joan Pauli ringde till snubben som bodde där som meddelade att det var bara att gå in genom källaren, den var öppen, det gjorde vi. Sen gick vi upp på övervåningen där det stor fyra soffor runt ett stort bord. Bordet var fullt med flaskor och glas (efter förfesten det hade varit där tidigare) det fanns också en laptop som var kopplad till en stor skärm i rummet. Men vi kunde inte få igång den (hade inget lösenord). Så vi satt i sofforna och snackade. Annie ville ringa till nåt ex oxh nån annan snubbe och jag vet inte vad men det tyckte vi andra i sällskapet var en dålig idé så vi avrådde henne. men Annie är som hon är så hon gjorde det ändå. Så där satt vi och segade jäääätteläänge (massa människor ringde inne från "stan" hela tiden och undrade var vi varm de hade inte alls fått med ehla poängen med att dra därifrån) men sen kom det ett stort pack med människor inklusive Anja (tyvärr på väldigt dåligt humör). De fixade igång laptopen och dunkade ingång lite musik. Det var trevligt där, alla snackade, trevlig stämning, bra musik, mycket plats och bra människor. Det var riktigt nice. Vid klockan åtta på morgonen hade många somnat. Jag tyckte då att det var dags att börja dra sig hem till Vestmanna. Vi kollade när nästa buss gick, det blev klockan 10.30. Då pallade inte Joan Pauli vänta med mig mer så han drog. Jag satt och drygade vid datorn i fem minuter eller nåt sen vaknade en anubbe som hette Runi som hade legat och sovit på soffan. Han skulle ta taxi hem och den skulle gå förbi "centrul" (där bussen går från) så  jag frågade om jag fick åka med i hans taxi bara dit, det fick jag. Så vi satt och var trötta och hade dålig humör tills klockan 10 då vi drog ut, tog en taxi till bussen och jag gick av och han åkte vidare. Det var trevligt.
Så jag stod och väntade på bussen, det var 10min kvar tills den skulle gå, då åkte den från parkeringsplatsen till hållplatsen (typ 10 meter emellan) och där öppnade han dörren, jag tänkte gå in och då sa han att han inte skulle åka än för han skulle ha kaffe och så var han jätteotålig och sur och så gick han ut ur bussen och in i nån stuga och drack kaffe. Klockan 10.30 skulle bussen åka. Klockan 10.32 kom chauffören ut ur stugan och gick jääätteeelååångsaaamt, hans stora mage guppade framför honom, låste upp bussen och klämde in sig i sätet, rättade till det jättelänge och så tittade han på mig och så fort jag skulle öppna munnenn sa han "Vestmanna, va? 50" Guh så irriterande. Jag orkade verkligen inte. Trött och kall och så får man världens drygaste chaufför. Gah! Ville bara iväg, hem, och sova. jag räckte fram femtio spänn och han räckte mig en biljett. Jag gick bak och satte mig. Skönt. Så var det bara att vänta så var man snart hemma. Nästa hållplats hoppade det på en kvinna, en man och deras 14-åriga dotter. Dottern satt 90% av vägen och pillade på luftventilerna i taket av bussen. Hon förstod inte hur de funkade. Och alla knappar skulle hon trycka på för det kanske fanns något som hon tyckte var roligt. Det fanns det ju inte så hon fortsatte försöka ställa in luftventilerna (klick klick klick skraaaap kick skraap skraap klick). Jag var trött. 14-årig uttråkad flicka var inte precis vad jag behövde precis då.
Jag kom hem i alla fall, klockan var 11.15. Då kom jag på att jag inte ätit sedan lunch dagen innan. Då  blev jag hungrig och gick in i köket. Mormor sa att det var mat om en timme ungefär men att jag skulle ta något att äta. jag åt Kellogg's special K. Det var gott. Sen gick jag upp och sov en liten stund. Vaknade av mobilens alarm och klädde på mig igen. Liten stund efter ropade mormor och det var mat. Grymt gott med mat. Sen var det sova i några timmar till...
Jobbigt att inte få sova men vad gör man inte för en trevlig kväll? Pöss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0