Fortfarande fredag

(ofta jag skev massa och sen när jag nästan var klar så tryckte jag fel och allt försvann...)
(nu ska jag skriva det om igen)
Jobbet var helt okej idag. Tyvärr ingen Claus och jag såg inte Chris heller. Men jag fick packa. Det är myyycket roligare än att stå och skära. Jag började med att bara lägga fickar i lådor och sen flytta lådorna. Det skulle till någon lastbil och sen skeppas iväg till Frankrike så det var brottom. Därför var vi tvungna att arbeta över pausen, så vi jobbade oavbrutet med de där fula frigolitlådorna (som gick sönder aslätt btw) i nästan 3 timmar. Sen fick vi ju ta paus. Det var rätt trevligt eftersom då när vi kom in igen var det bara 40 minuters jobb och sen var det nästa paus. Nice. Jag packade med nån brud jag inte känner. Rätt trist. Men det är ändå trevligt att packa. För man kan göra några lådor skitsnabbt och sen kan man stå och chilla och snacka ett tag och sen gör man nästa. Och sen när det var paus gick vi alla ut och satte oss i rökrummet (aj mina ögon) och snackade och drog ut på rasten. Det är mysigt där inne i rökrummet. Det är julgransbelysning och levande ljus och sånt. Tyvärr är där också så mycket rök att man får ont i ögonen. Men men. Sen var det 40 minuters jobb ja. Då fick jag skära. Men eftersom det inte var så länge så var det ändå okej. Efter den andra pausen så blev jag ivägskickad till "raspen" (wtf?), en dryg maskin som såsar ner fiskarna och sen skickar in dem i frysen (still wtf). När de är klara i frysen (efter en timme) skickas de ut på ett rullande band där man snatchar dem och packar ner dem i lådor a' 7kg. Det fick jag göra efteråt. Tyvärr så jobbade jag med nån osmart brud som inte fattade vad "så tätt som möjligt" betydde. Asta kom och klagade på henne men hon fattade fortfarande inte. Men men, sånt är livet. Sen fick jag i alla fall snatcha och packa fiskarna när de var frysta. Det var roligare. Jag stod brevid Björt och vi snackade och fnissade lite. Men vi var tvungna att stå där tills all fisk var slut. Den måste ju vara i frysen i en timme, varken mer eller mindre. Så vi packade och packade, alla andra gick hem, och vi packade. Vanligtvvis slutar vi klcokan tio på fredagar men neeej, vi fick jobba över tills vi blev klara, och det blev vi klockan tolv. Helt okej. Jag får mer pengar.
Nu har jag precis kommit hem och ligger och äter Maltesers och stinker. Till råga på allt är jag aldeles röd om kinderna och jättevarm.. Men nu ska jag duscha så får vi hoppas att det går bort.
Puss sålänge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0