Fredagsjobb

Ne usch vad trött jag var i morse. Det höll i sig hela dagen. Sen fick jag jobba över en och en halv timme. Usch. Först stod jag i frysen och hjälpte till. Sen kom Asta fram till att jag inte behöves där (det var uppenbart för alla som pallade titta) så jag fick skära lite. Sen tyckte hon att jag inte kom till nytta där heller (inte egentligen, hon behövde bara någon) så jag fick stå i raspen (maskinen som såsar på fisken och sen lägger in dem i frysen). Det var inte så kul. Jag stod där med två pojkar som såg jättenördiga ut och slängde iväg lite engelska ord här och var, som de nog inte riktigt visste vad de betydde, och fjantade sig hela tiden. Inte fjantade sig som i roliga saker utan bara upprepande av något internskämt de hade. Och den ena snubben var grymt oförsigtig och fuckade upp allting hela tiden. Meningen är att man ska lägga fisken fint och rakt mellan två streck. Det är väl inte så svårt tyckte jag. Men nej, han kunde inte ens lyckas med det. Han slängde fisken på bandet på strecket och på ficken som jag lagt så fint och prydligt (fisken får inte nudda andra fiskar heller). Gah! Han var dålig på det i alla fall. Det störde mig. Sen fick jag som sagt jobba över en och en halv timme med dem. Och jag har ingen aning om det blir jobb på måndag.
John's moster tittade väldigt konstigt på mig idag. Och hintade (om nu det är ett ord) mycket... John berättade att från den kvällen när vi gick promenad har hon trott att det var något mellan oss, altså något som inte bara är vänskap. Hon tycker att jag ska "skaffa mig" (som hon säger) John. Och att han ska komma och hälsa på mig i Sverige och sånt. Men idag var det ju nästan speciellt eftersom vi satt hos mig och fnissade och snackade tills klockan sex på morgonen. Men det tror ju inte hon på. Men men. Hon är så gullig och jag tar det som en komplimang att hon försöker para ihop sin kära systerson med mig. Men det kommer inte hända. Hon vet till och med att jag har pojkvän.
Men nu är jag sjukt trött och har inget jätteviktigt att göra så jag tror jag hoppar ner i källaren och släcker internet och sen blir det nog att krypa till kojs för mig. Så... God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0