Frukost och shopping

Klockan sju var jag uppe och på väg in i duschen. Såg fram emot dagen så grymt mycket. Och blev inte besviken! Var klar med allt fixande av utseende klockan åtta och tyckte att Fridgerd's "någon gång efter åtta", när hon skulle komma och hämta mig, borde vara snart. Jag var otålig och städade och gjorde klart allt och gick fram och tillbaka i hallen och till slut kom hon (efter klockan halv nio!) Jag ringde till Brandur precis innan hon kom och sa att hon snart skulle vara här så vi skulle nog vara i Havn 40 minuter efter det ingefär. Det var lite sent tyckte han men vi bestämde att vi skulle mötas i Hvonn och äta frukost tillsammans. När vi nästan var framme ringde han och ändrade till något café men några minuter efter ringde han igen och ändrade tillbaka till Hvonn (Caféet han tänkte på var stängt). Frtidgerd droppade mig då vid Hvonn och jag ställde mig där och väntade. Dumma mig. Hvonn har två ingångar. En ingång till baren/rastaurangen och en till caféet. Det hade jag ingen aning om eftersom jag bara varit i baren/restaurangen. Men jag trodde ändå att vi skulle mötas utanför för det Hvonn jag trodde var det enda såg rätt så stängt ut. Så jag gick omkring där och väntade. Sen kom det fyra männ ut ur en glasdörr. Jag trodde hela tiden att det som visade sig vara en glasdörr var ett fönster. Dumma mig igen. Då kom jag fram till att man kunde gå in där. Jag gick in och kikade. Det var en trappa upp och sen var det väldigt fint på övervåningen. Väldigt tomt också. Det satt en grabb med ryggen mot dörren i mitten ungefär. Jag gick fram till honom, sa "God morgon" och hängde av mig ytterkläderna på stolen mitt emot honom och satte mig ner. Han klagade på att jag satte mig utan att krama honom först så jag fick resa mig och göra det först sen satt vi där i någon timme, han bjöd på kaffe, och snackade. Han åt frukost och såg alltid till att min kaffekopp inte var tom. Det ledde till att jag fick i mig aldeles för mycket kaffe tidigt på morgonen. Så jag blev jättepigg och glad åt allt.
Sen när vi skulle gå undrade servitrisen om han inte var Brandur Enni. Han svarade att han ju var det och hon gav honom komplimanger för hans sång och skriveri. Han tackade och tog emot dem, van som han är, och gav komplimanger tillbaka. Han charmade henne nog rätt bra men sen skulle vi dra. Det regna ute så han fällde upp ett paraply som vi gick under. Vi måste ha sett väldigt gulliga ut där vi gick och skrattade och pratade under ett paraply. Jag klagade på att det inte bara regnade uppifrån och ner på Färöarna utan från sidorna också och han höll med och förklarade att det till och med hände att det regnade nerifrån och upp eftersom vinden ibland skruvar sig. Så vi gick och skrattade åt det hemska vädret. En sån humor man har...
Sen gick jag tillbaka till Hvonn där Fridgerd skulle plocka upp mig när hon var klar på bilverkstaden. Jag hann precis komma dit när hennes bil kom upprullande. Jag hoppade in och sen bar det av till SMS. Nu var det shopping på g. Vi kom till Sms och fick parkeringsplatsen precis brevid ingången. Snyggt av oss! Vi kollade en snabbis igenom alla butiker för att se vilka som var intressanta och inte. Det var rätt lätt. Sen var det att kolla igenom de intressanta och sen köpa. Jag hade 500:- i presentkort så det blev ett par jeans för 659:- och en fin liten påsväska för 30:-. Jag är jättenöjd! Jeansen passar mig asbra och sitter precis rätt och väskan är grön/vit med text på "Green is not a colour it's a state of mind" står det på ena ridan och "Vert n'est pas une couleur c'est un état d'espirit" står det på andra. Väskan köptes på The Body Shop och jeansen på Vero Moda. Jag är glad för det.
När jag var färdigshoppad så gjorde vi lite ärender till mormor och butiken och sen drog vi hem. Det var mysigt. Jag fick mat direkt när jag kom hem. Nu sitter jag och har matkoma (som vanligt) och segar. Funderar på att snacka med Asta om imorgon och nåt brev. Massa konstiga jobbsaker som jag inte riktigt förstår. Men men. Bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0