John, Finngerd och mormor.

Igår gick jag och John en promenad. Den var inte så lång men vi snackade massa. Sen gick vi hem till honom och tittade på Dexter ett tag (jag älskar Dexter!). Katten låg i soffan också och var gosig. Jag gosade med den. Sen när den hade gått så satt jag kvar och kramade en kudde. John var en sån wannabe och satt också och kramade en kudde. Vi märkte att vi båda gjorde det och fnissade lite åt det. Sen gick vi ut (Dexter tog slut) och promenerade lite igen. Men sen ville vi (jag) ha godis så vi gick hem till mormor och morfar och åt godis. Sen fastnade vi framför Sweeney Todd. Han hade aldrig sett den, vilket förvånade mig eftersom jag älskar den, men han gillade den också. Sen gick han hem. Vi var båda skittrötta men klockan var inte ens två. Jag gick och la mig direkt.
Jag sov sjukt dåligt. Vaknade flera gånger och tittade på klockan och drack vatten. Sen vaknade jag självklart tio minuter innan jag skulle upp, kollade på klockan och sov lite till, sen ringde den. Då gick jag upp, fixade mig, ringde och väckte John. Han var jätteförvirrad. jag sa att jag skulle dra om en kvart och han svarade "okej" eller något sånt, jag minns inte. Sen ringde han tio minuter senare och undrade var jag var och trodde att jag hade dragit. Jag skrattade lite åt honom och sa att jag satt inne och åt frukost och han var direkt utanför. Han kom in i några minuter sen drog vi.
När vi kom till Finngerd var det ingen där. Det var lite läskigt. Vi knackade på och så väntade vi lite. Jag var varm så jag tig av mig jackan och gav telefonen till John (jag hade inga fickor förutom de i jackan) så han kunde hålla reda på den när jag var upptagen. Sen kom Finngerd merklampande ner för trappan i högklackade skor. Jag förklarade hur jag ville ha håret och så diskuterade vi lite fram och tillbaka om det sen sattes det igång. Jag fick lugg och uppklippt hår. ingen färg i men det blev snyggt ändå. Vi dampade på min virvel i luggen. Finngerd sa att alla min mors syskon har den också. På samma ställe. Det tyckte jag var lite gulligt. Så den är ett gemensamt problem i familjen.
John satt vid fönstret och tittade i tidningar. Finngerd gav honom kaffe och undrade om jag också ville ha, det ville jag inte. Fett gulligt, servera kaffe till sina kunder. Så vi snackade och fnissade, hon blev irriterad på mitt smycke i örat. Men jag kunde ju inte ta ut det eftersom hålet inte riktigt är läkt än. Men det gick väl bra ändå. Det kostade 300:-. Sen gick vi hen till mig.
John finderade på att gå hem till sig för att äta men jag tyckte att han väl lika gärna kunde äta hos mig. Det tyckte inte min mormor. Hon gillade inte hans familj och därför gillade hon inte att jag umgicks med honom. Så han fick dra hem och äta. Dålig stil tycker jag. Men hon får tycka som hon vill så gör jag som jag vill med att lyssna på det eller inte. Men men. Nu har jag ätit och är jättemätt. Vi åt fisk och sen när jag gick upp på rummet efter maten så fortsatte jag på min chokladbit som jag började på innan maten. Och ett är säkert, det är att "Fisk + Choklad = Inte Okej!". Det lärde jag mig idag. Nu sitter jag här och har matkoma och väntar på att något ska hända. Jag vet inte än om det blir jobb imorgon men jag hoppas inte det (jag har inte lust).
Men nu ska jag väl städa och fixa lite om jag orkar. Tjoho!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0