Kvällspromenad mmmmmkay?

Jag bestämde mig för att gå ut på en promenad, oui? Tittade ut, det duggade lite lätt "fine" tänkte jag och sket i det. Jag gick ut, mormor klagade på att jag inte satt inne och åt kakor med henne eftersom det var så dåligt väder, men jag gick ut ändå. Jag gick min vanliga rutt, tråkig och kort, sen bestämde jag mig för att gå lite till, so i did. Big mistake. Jag gick där jag inte brukar gå och såg vilka grymt konstiga hus det finns här ändå. Många av dem sitter ihop med varandra, större delen av dem har sånahär äckliga omodärna färger som brunt med gult runt fönstrena. Och de blandar stil så otroligt mycket. Till exember ett grymt modärnt hus som var brunt med gult runt fönstrena, några rosa små fina gungor på framsidan och en liten fransk balkong. Saker som inte passar ihop alls.
Förutom det så finns det knappt nån trottoar här. Och vägarna är väldigt smala. Sådär så om det kommer en bil från andra hållet måste man köra in i diket och vänta på att bilen har passerat och sen åka vidare. Grymt läskigt att gå på så smala vägar när det kommer bilar. Och det gjorde det! hela tiden. blä! Men jag gick i alla fall. Det hade börjat regna lite mer men jag fortsatte till kajen och vände, då spöregnade det. Damn. Och jag hade bara mina små tygskor på mig. Gissa vem som är genomblöt nu... Jag skyndade mig hem. På vägen såg jag massa får och en joggare som joggade i regnjacka och stora "icke-joggingskor" såg rätt konstigt ut, men vad ska man göra om man vill jogga här? Då krävs det drastiska åtgärder. Uppenbarligen krävs det också drastiska åtgärder om man ska promenera och inte vill bli genomblöt.
Men jag överlevde! Och nu ska jag tejpa ihop min dator (för den håller på att falla sönder) och så ska jag gå och lägga mig. Det är jobb imorn wohoo! undrar om alla de roliga människorna kommer. Jag hoppas det!
God natt! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0