Lite tankar.

Tittar på biler från när jag hade dreads, lyssnar på reggae och får en Cause-inbjudan på facebook som heter "legalize it". Jag är grymt nostalgisk. tyckte det passade ihop lite bra bara.
Jag vill gärna veta vad som händer i Sverige medan jag är borta. Jag vill inte känna mig så borta när jag kommer hem, jag tycker om att hänga med. När man undrar "åh, när hände det?" och svaret blir "Det var länge sedan, flera månader tror jag" känner man sig rätt... dålig... Eller jag gör det i alla fall. Jag tycker om att vara med och veta vad mina vänner håller på med, hur det går för dem och sånt. Annars käns det som jag inte bryr mig eller nåt.
När jag snackar med Oscar blir han alltid så irriterad över att jag ska veta vad han har gjort hela veckan, vilka han var med och hur de har det och hur det går för precis alla han känner (överdrift). Så han har bett mig att inte bry mig om Sverige lika mycket nu när jag är här på Färöarna. Att jag ska låta Sverige sköta sig självt och leva här på Färöarna fullt ut nu när jag ändå är här.
Jag funderade på det ett tag. Först tyckte jag att det verkade helt orimligt! Sverige är mitt hem och det är där jag har mina vänner och närmaste familj. men jag har ju också familj och vänner här. Men eftersom jag är så van att träffa vännerna i Sverige en gång i veckan eller nåt och de här på Färöarna en gång om året som mest så är jag lite ovan vid att fallet är omvänt. Och jag blir bara ledsen när jag tänker på hur mycket jag missar hemma i Sverige. Så det kanske är en bra idé. Kanske inte ta bort all kontakt med Sverige men kanske ska försöka leva lite mer här. Jag vet inte. det går rätt bra just nu. Claus kommer hem imorgon. Ska försöka få honom att hjälpa mig. Men det är svårt att inte längta hem nu när det inte är nå jobb. Men helgen går alltid aldeles för fort tycker jag.
Nåväl. Byta ämne, jag funderar på att göra en skiva till min mor i födelsedagspresent. Men då måste jag förat välja ut vilka låtar som ska vara med. Och jag vet ju inte vad hon gillar och inte gillar. Tänk om jag lägger nåt på skivan som jag tycker låter som hennes stil men hon hatar den och hoppar över låter varje gång. Åh jag hatar att ge genomtänkta presenter, jag lyckas alltid tänka fel någonstans så det blir helt fel i slutändan. Så tror jag att jag är ett geni och sen hamnar min genomtänkta present i papperskorgen. Åh. Tänk för tat jag faktiskt vill ge henne en skiva ändå. men då måste jag börja jobba på den. Nu. Så inget med skrivande. Tjoho!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0