Lördag kväll och söndag morgon.

LÖRDAG
Igår, efter att jag fixat allt, så skulle denna Vivian, som jag inte kände, komma och hämta mig. Så jag stängde av datorn och gick ner en våning till mormor så jag kunde höra om hon tutade eller något sånt. Och jag väntade. Jättelänge. Sen såg jag en bil kom och stannade precis utanför dörren. Jag blev jätteglad och sprang och hämtade jackan och så kommer Fridgerd in genom dörren. Det var hon som stannade där. Jag blev besviken. Jag snackade ett tag med henne och Áki. Áki hade precis förlorat en handbollsmatch. Det var han inte van vid, så han var fett nere. Men han fick läst och godis och det var fotboll på tv så han blev lite gladare. Efter ett tag blev jag otålig igen och kollade på telefonen. 3 missade samtal! Två från Vivian och ett från Anja. Jag ringde till Anja och hon sa att Vivian var utannför hos mig. Jag kollade ut, ingen stod där, jag antog att de stod på parkeringen utanför butiken så jag skyndade mig på med skor och jacka, tog väskan och drog. Jag kom till parkeringen, där stod två bilar och brummade med öppna dörrar. Jag blev förvirrad. Det var inte förrän de ropade på mig som jag fattade vilka de var. I den ena bilen satt Anja och Vivian i den andra. Jag satt mig i bilen, hälsade på Vivian och de två andra flickorna som satt där och sen bar det av. Vivian berättade att hon fick sitt körkort för en vecka sedan och hade aldrig kört till Havn och aldrig kört i den där bilen. Det gjorde mig ju jättesäker... inte... Jag hatar att köra på Färöarna. Det är så läskigt att köra med stup på ena sidan vägen och bergvägg på den andra. Och efter alla "här körde en familj av vägen.. och här.. och där... och där framme..." Grymt äckligt. Men ja, vi körde i alla fall till Havn och de droppade mig hos Randi. Jag gick in och ropade hej som de lärt mig. De alla var glada att se mig (jag blev glad) och sa åt mig att komma in och sätta mig. Där satt vi i många timmar och snackade och mysade. Det var jag, Turid, Mike, Anna Margrit, Rosa, Thomas, Rannva och Randi. Det var riktigt mysigt. Sen vid ett-tiden så åkte vi alla ner på stan. Mike och Turid körde oss.
Väl nere på stan satt vi i Mica ett tag. Sen ringde jag Brandur, men han var i nå konserthus och tittade på Fraendur (eller nåt jag vet inte) så han ville inte komma till oss och vi ville inte komma till honom eftersom det kostade 250 spänn att komma in. Det kände inte vi för. Så vi sket i honom. Sen träffade jag Anja, Joan och Eileen. Det var massa mys. Jag satt och snackade med Eileen fett mycket. Hon hade John's nummer och vi ringde och smsade men vi fick inget svar. Nå. Det sög ju men det är inget mer med det. Jag fick reda på senare att det var nummert till hans gamla telefon så det funkade inte längre. Vi träffade Joan Pauli också. Men han jobbade (bartender på Mica) så vi kunde inte snacka med honom så mycket. Det satt en jobbig snubbe på vårt bord (ja, ) som trakasserade Rosa. Hon pallade inte det och han var jättefull så hon puttade honom. Han tappade sitt glas och trillade. Men han var så full att han glömde bort det så fort han kommit upp igen och så fortsatte han. Då drog vi till Cleopatra. Eller det var planen i alla fall. Randi hade inte sitt leg med sig så vi stod utanför ett tag och snackade med några. Sen gick jag, Rosa och Turid till Glittnir för att kolla om John var där men vi fick inte komma in för klockan var halv fyra och de skulle stänga snart. Vi kikade in genom fönstrena men vi såg honom inte. Sen vandrade vi runt lite i staden och sllt stängde och folk blev utskickade. Då gick allt partyfolk omkring på gatorna. Det är alltid lika trevligt. Så gick vi omkring där och hälsade på folk och småpratade lite med lite alla möjliga. Sen ringde jag till Eileen och kollade var hon var, vi hittade varandra och hon var med Anja och Linda. De var jättefulla (inte Eileen altså men Anja och Linda). Sen kollade jag med Beinta, som de hade kommit till Havn med, om jag fick åka med dem hem. Det fick jag. Hon var Joans syster och Klaus(grönlänningen på jobbet)'s fru. Det var rätt random. Vi alla var jättekalla men de fulla människorna var tvungna att kissa och snacka med någon och jag vet inte vad så vi stod och väntade och försökte få alla att komma så snabbt som möjligt. Det tog ett bra tag men till slut satt vi alla i bilen. Det var jag, Eileen, Anja, Joan och Beinta. Anja var jättefull och däckade så fort hon satt sig. Vi lyssnade på lite musik och snackade på vägen hem. Helt plötsligt så vaknade anja och sa att hon skulle spy. Det jobbiga var att vi körde i en tunnel just då så vi kunde inte stanna. Vi stannade så fort vi kom ut ur den däremot och det var värsta panik och Anja stor vid vägkanten och spydde ut. Sen var allt bra igen. Dock hände samma sak när vi var i en kurva jättenära Vestmanna. Men då stannade vi i kurvan. Det var lite läskigt men sen var man snart hemma. De droppade mig hos mormor och morfar och jag gick in och la mig och sov, klockan var runt sex på morgonen kan jag tänka mig.

SÖNDAG
Mormor ropade och väckte mig vid tolv-tiden. Hon sa att det var mat så jag klädde på mig och gick ner. Eftersom det är en lite speciell söndag idag så åt vi anka. Det är bara gott! Jag blev jättemätt och gick upp igen och la mig i sängen med laptopen och hade matkoma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0