Måndags

I måndags träffade jag Claus. Vi var båda fett sega i början av dagen så klockan hann bli tre innan vi snackade. Han skulle komma hit "om en timme" då.. Så han kom hit, vi satt och snackade i vardagsrummet, sen gick vi till Fridgerd. Där tittade vi på när Elsa övade på sin cello-"läxa" och sen satt vi på altanen och snackade om allt. Det var riktigt trevligt. Claus är en bra grabb. Han är väldigt engagerad i militären. Och åker in, eller vad det heter, lite då och då. Det är grymt läskigt. Och så snackar han om när hans kompis dog och hur militären har blivit som en familj för honom. Det är väldigt läskigt för mig som är en sån hippie att höra någon prata så gott om krig och militären. "Varför gör inte du lumpen i Sverige?" frågade han mig. och jag... vet inte. Varför skulle jag vilja det? Enligt honom får man massa pengar nya vänner och sånt. Men jag vill inte ha massa pengar om jag gör något så hemskt som att främja krigsandan i folk. Skulle kunna tänka mig att bli tolk eller nåt innom armen så folk kan sluta fred lättare. Det är lättare att komma till en slutsats om man förstår varandra. Måste man göra lumpen för det? Jag undrar det.
Han ville inte ha nån flickvän (vilket jag tyckte var konstigt med tanke på hur mycket han flörtade med Turid i helgen, men men) och han sa att det var för det skulle ändå aldrig hålla om han skulle vara i militären hela tiden. Det är väl sant antar jag. Väldigt sorgligt. men sen skulle han hem och laga mat så då drog jag också hem.
Väl hemma hos mormor och morfar igen fanns det -inget- att göra. Så jag satt och hade tråkigt vid facebook och msn och saknade Sverige. Det var hemskt. Jag saknade Sverige massa. Ush! Jag vill hem.


Kommentarer
I live for shopping

Heeei !! Gillar du shopping, lika mycket som jag gör? Gå in på min blogg och läs allt ifrån min garderob till webbsidor och butiker ! Min blogg erbjuder alltid det nyaste !! Every girl's dream !! ^^



KRAM!

www.iliveforshopping.blogg.se

2009-11-04 @ 17:25:42
URL: http://iliveforshopping.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0