Onsdagmorgon.

Gah. Vaknade klockan halv tio och hostade som fan, sen drack jag vatten och gick och la mig igen. nu är klockan halv två och mormor har ropat att hon inte kommer göra någon lunch idag för hon måste jobba hela dageb idag. Stackars mormor. Och stackars morfar som inte får någon lunch (nej han klarar sig inte själv) och sen ska han jobba hela dagen också. Well well. Jag ska ju också jobba hela dagen. Men jag är inte gammal så jag klarar mig utan lunch. Men jag tror jag ska gå och hämta mig en tomat och lite sallad.
Nje, Det blev en tomat, en paprika och vårrullar. Inge annan ville ha av mig så jag gjorde fyra till mig själv. Fast jag orkade bara äta tre och nu är jag proppmätt. Jag rullar liksom omkring. Och såhär ska jag lyckas ta mig till jobbet. usch! Jag kommer komma för sent... Men gott var det.
Jag insåg precis hur förstörd min vänstra hand har blivit av det här jobbet. Eftersom jag håller i knivien med högerhanden så är det den vänstra som ligger i riskzonen. Okej, jag har treå sår bara på tummen, ett var på pekfinger, långfinger och ringfinger och sen två i handflatan. Rätt konstigt. Men men. Nu ska jag ha matkoma och sen bär det av till jobbet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0