Söndagmorgon/förmiddag/eftermiddag/något?

Både jag och Rosa vaknade tidigt. Vi satt i hennes lilla avlånga rum och snackade lite. Lite mycket. Hela morgonen. Fram till att jag var tvungen att dra. Skulle ta bussen som gick halv elva. Fick en bra busschaufför denhär gången. Han verkade ung och trevlig. Bussresan gick snabbt tycker jag. Och när vi kommit förbi Kvivik tror jag det är så att man ser vestmanna (som vanligtvis är en vacker syn) gav det märkliga vädret synen pricken över i. Det duggade och solen sken för den hade precis kommit upp över berstoppen så hela byn var vackert toppad av en regnbåge. Det var inte en sån där svag regnbåge som man oftast ser utan det var riktigt starka färger och den var riktigt lång. Det var fint. När jag kom ut på busshållplatsen så var den fortfarande där och jag kom på när jag gick över en bro på väg hen att "till höger har jag ett vattenfall/bäck och en regnbåge och till vänster har jag havet och solen som strålar precis ovanför bergstoppen. Det var fint. Då gillade jag världen.
Sen kom jag hem och degade lite vid datorn. Det var väl mysigt det med. Och sen var det mat. Fet mat. Och när jag var klar så klagade mormor (som vanligt) på att jag äter för lite. Jag tycker jag äter jättemycket för jag blir jättemätt och tjock. Men jag vägrade äta mer så jag gick upp och hade matkoma och snackade med Oscar. Det var väl också trevligt men nu tittar jag på Donnie Darko. Det var länge sedan. Jag gillar den filmen. Nu ska jag fortsätta med det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0