Synd om mig!

Jag klämde fingret på jobbet. Min högra långfingersnagel har ett lila streck på sig... Eller nä, nu har det blivit rött. Men det var lila och det gör fortfarande grymt ont och jag ser jättekonstig ut när jag skriver eftersom det gör ont att använda höger långfinger...
Annars har dagen gått rätt snabbt idag. Det var när jag började igen efter pausen klockan 10 som jag klämde mig. Jag är så klumpig. Jag fick träffa Gabriel igen, det bar trevligt, och Allan. Gabriel och jag snackade om helgen och roliga saker på pausen medans Allan hade en helt annan approach, Han kom och skrämde mig när jag stod och vässade (om det heter så..) kniven efter en paus. Eftersom jag var i min lilla egna värld så skrek jag rakt ut, det var lite pinsamt... Sen förhöde han mig om när jag skulle hem, om jag skulle komma tillbaka och varför och varför inte. Sen log han och drog. Gulleponken.
Vi fick skära "hysa" (nej jag kan inte svenska) idag. Oh så jobbigt det är. Benen är så långt inne i köttet att det är jättejobbigt att skära bort dem utan att ta hed jättemycket kött. Och så är de så små och tunna och faller lätt sönder att det är svårt att skära i den över huvud taget. Men det var bra musik på radion i alla fall. Sen fick jag komma hem och duscha, det var skönt.
Ajaj mitt finger... Nu orkar jag inte vara uppe längre god natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0