Torsdag (faktiskt) underbart jobb!

Kom till jobbet gående failade på att trycka in mig i tid... Som vanligt... Fick stå ute vid maskinerna, satan var kallt det var... Första två timmarna sniiiglade sig fram. Sen på pausen snackade jag med Chris, vilket var underbart, han är asrolig. Och eftersom han jobbar i maskinerna så stod jag och vinkade och grejer till honom, men claus var också där, han tog rätt mycket uppmärksamhet. Sen på andra pausen var det rätt trist, såg claus gå ut före mig och sen när jag öppnade dörren var han borta. Jag fick förklaring senare att han satt inne i rökrummet. Usch! Men sen på jobbet var det roligt, maskinmännen har oljedräkter så de inte blir blöta, men inte på huvudet haha! Och vi som skär har små vattenslangar att hålla bordet och sånt rent med. Det var jag, Maria och nån ny som stod där ute och jag och Maria spenderade mesta delen av vår tid att göra miner åt varandra och skära fisk, men självklart fanns det ju tid över att spruta vatten på Claus, hihi. Han sket i det för det mesta och hotade att spruta tillbaka med sin gigantiska vattenslang (misstolka rätt). Men till slut så gjorde han det! Han sprutade tillbaka! Vi blev självklart jätteblöta... och väldigt hämndlystna! Han blev helt genomblöt, även innanför oljedräkten och då förklarade vi fred. Jag och Claus hade gått och viskat hela dagen när han gick förbi mig och kom fram till att vi skulle gå hem tillsammans eftersom vi bor åt samma håll. Vi hade ett mycket givande samtal om krig och fred och om hur man ändrar på världen. Eftersom han är i militären och jag är "hippie" så var vår syn på hur världen ska kunna förbättras mycket olika. Han tyckte att den trygga lilla lådan han bor i när han är i militären är helt underbar och sen när han kommer ut igen är världen ett kaos. Därför är militären bra, och de ska ner till nåt krig i afrika och blanda sig i. Några rebeller gör uppror och medans jag tycker att man ska diskutera sig fram till en bra lösning tycker han att man dödar dem så är det inget ptoblem längre. "No man, no problem"/Stalin.
Men sen på vägen hem snackade vi om Maria, hans kusin, och om hur fin hon var. Han sa att hon fått allt från sin far förutom ögonen som var från hennes mor. Hon har väldigt vackra ögon. Men hon kan uppenbarligen också vara en riktig "bitch", som sin mor, enligt Claus. Hihi!
På lördag åker han till Danmark och ska göra nåt viktigt militärigt. Det blri tråkigt utan honom. Han ska inte ens till jobbet imorn (fredag) för han ska packa. Tråkigt det kommer bli på jobbet utan honom... Men men. Livet fortsätter ju ändå! Jag har ju Maria och lite fler. Oooh.. Och jag vet en hemlis om henne. Hihi! Dramalama! Vi får se hur det blir med det. Det kanske också kommer ut på bloggen i sinom tid. men nu måste jag duscha för jag stinker fisk blä!
Adjöö!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0