Det blev mat

Jag skulle bakat kanelbullar men hittade till min stora fasa att det var slut på jäst. Så det blev inga. Men eftersom både jag och Johan var hungriga så gjorde jag lite mat istället. Panbiffar med klyftpotatis blev det. Det var väldigt gott, även om jag aldrig gjort det förut. Jag känner mig lite duktig faktiskt.Sen dukade jag upp fint i vardagsrummet med servett-näckrosor, saft och citronvodka. Sen var det middag med Skattkammarplaneten. Riktigt mysigt! annars var det en rätt värdelös dag och tyvärr så steg vodkan Johan åt huvudet. Han låg i soffa och garvade åt mina urdåliga skämt i en halvtimme. Det var väl kul till en början men sen när jag började städa undan och han fortfarande låg och småfnissade i soffan var det inte så roligt längre. Men till slut gav han upp och gick och la sig.
Idag sov vi till ett. Känns fett sent att gå upp då. Men jag är väl van. Och Johan skolkar så han får. Men nu sitter han och arbetar med sitt projekt och jag tjatar på honom om att han ska komma ner och dricka kaffe med mig.
Planen dag blir i alla fall: Simma så snart som möjligt, sen baka kanelbullar och plugga kinesiska. Hoppas det går bra. Men nu ska jag försöka få ner Johan.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0