Igår.

Ja. Simmade var det enda duktiga jag gjorde igår. Men det gjorde jag riktigt bra. 40 längder. skulle kunnat simma tio till. Men jag bestämde mig för att barnen som skrek och hoppade trampolin i andra delen av bassängen var aldeles för irriterande för att jag skulle palla... (och så ville jag väldigt gärna hem till Johan... och.. äta). Så jag gick hem och gjorde korv med bröd till oss som vi åt vid datorn. Jag satt som vanligt och lurkade Facebook och så bjöd Robin in mig till "Myndighetens beta-test" på knast. Jag tyckte det lät intressant. Men det började två timmar efter att jag såg inbjudan så det var ju grymt kort varsel. Men jag plockade upp alla jag hittade på msn och på facebook som inte var borta från datorn och frågade om de ville följa med. Jag fick ihop ett litet gäng och så drog vi. Jag, Sebbe och Johan kom dit först. Det var inte så mycket folk men vi hälsade på Robin i baren och Sebbe och Johan köpte billig öl (den var billig fram till 22). Vi slog oss ner och hade trevligt. Efter ett tag kom Bernhard, Kim och Kim's kompis. Så vi hittade ett större bord och slog oss ner där. Bernhard hade som vanligt sin gigantiska kamera med sig och fotade allt och alla. Folk flödade in. Det blev riktigt mycket till slut. Jag och Sebbe gick till Centralen och hämtade Hammar som hade förfestat hela dagen och sen varit på Harry B James så han var stupfull. När vi kom tillbaka med honom hade Hugo kommit också så vi var ett fint litet gäng. Kim och hans kompis drog lite innan det stängde men vi andra stanna till stängning. Robin bjöd mig på en drink och sa att vi gärna kunde hänga kvar tills de hade fått ut alla om vi ville, för det skulle han vara tvungen att göra. Men vi bestämde att istället dra till Sjätte tunnan och vänta på honom där. Så vi gick från Upplandsgatan 7 till tunnan. Det var en lång, tråkig väg men sällskapet gjorde det värt det. Alla var glada och vi hade allmänt trevligt. På tunnan satt Johan och berättade sagor. Sen drog Hammar och Hugo. Jag satt och drack mitt vatten och vägrade skratta åt Johans dåliga "fem på morgonen"-humor. Sen kom Robin och hans kompis Elin. Jag och Robin satt och snackade om fester och resor och allt mellan himmel och jord. Johan och Sebbe satt och hade "fem på morgonen"-humor tillsammans och skrattade åt allt. Bernhard och Elin snackade om något jag inte vet och troligen hur liten världen är eftersom Bernhard träffade sin barndomskompis där lite random. Sen kom vakten och skrek att klockan var tre, de stängde och alla skulle ut, så vi drog. Vi alla var trötta så vi åkte hem. I centralen behövde vi vänta i nästan 20min på tåget till Akalla och när det väl kom så stannade det i fridhemsplan jättelänge och väntade på polisen för det var bråk. Precis vad man behöver klockan kvart i fyra på morgonen när man är skittrött och bara vill hem och sova. Men sen åkte vi vidare och hem kom man ju till slut och då, den underbara sömnen.
Slut! Hejdå


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0