En paus för semestern

Ja nu är jag tillbaka efter två veckors paus (om inte mer) ska man ta sig samman och blogga igen. Är inte riktigt på det bästa humöret. Men men, det kommer sen. De två veckorna nu; Jag var i Växjö. Den 19e åkte jag och Johan 6h 10m buss Till Växjö. När vi kom fram gick vi i lite över en timme till Sjöudden. Självklart så hittade jag inte riktigt så jag satt mig på en sten när jag kom fram till att vi var vilse. Johan räddade oss och hittade en person i det där hemska industriområdet som vi kunde fråga om vägen och som tur var så visste han och förklarade. vi var rätt nära och gick dit direkt. Så fort vi kom fram slängde vi alla väskor innanför dörren och bytte om till badkläder och slängde oss i sjön. Det var riktigt mysigt efter den långa varma resan. Vi badade inte så länge men skönt var det. Sen satt vi oss framför öppna brasan och värmde oss. Dagen efter (tror jag) började vi jobba. Jag klippte ner sly (miniträd) och drog upp ljung ur lingonlandet och Johan skrapade och målade fönsterluckor. Vi var duktiga. Så höll vi på i en vecka. Jobbade lite, badade lite (ytterst lite), mysade lite, satt vid brasan och åt. Sen kom mina föräldrar ner också. Då blev det inte lika roligt. Det blev fem gånger så mycket disk och allt måste stressas och jag är så lat och aldrig hjälper till och vi måste ju faktiskt skynda oss, vi har inte så mycket semester så vi måste jobba på som fan så vi inte har lika mycket att göra nästa gång vi har semester (men då har man självklart kommit på något annat man måste skynda sig med). Det var lite jobbigt så jag och Johan rymde till stan lite. Vi gick omkring i Växjö och tittade i diverse butiker. Det var rätt mysigt. Sen var det ju midsommar. Rätt tråkigt och händelselöst. Massa gamla människor, jag och Johan. Egentligen skulle Brandur och Emil komma förbi. men Brandur hade prov samma dag och Emil kunde inte ta sig dit för det gick inga bussar. Lite sämst. Hade nog varit jätteroligt om de båda hade kommit. Men men. Det blev en midsommar som alla andra.
På Lördagen kom mor's vän Elisabeth på besök och de satt och åt och drack vin typ hela kvällen så jag och Johan fick vara lediga. På Söndagen åkte jag, Johan, mor och Elisabeth runt i småland på sightseeing. Först var vi i stan och tittade runt, sen åkte vi till Iremåla hem till Mota och Fata och tittade på deras hus, hälsade på släktingar och fikade. Sen skulle vi åka till Älmeboda, hem till Ulf. Innan det gjorde vi ett snabbt stopp hos Mona i Stenstugan. Det var jättemysigt. Hon kände knappt igen mig. Det var lite gulligt. Sen när hon väl gjorde det så kom den klassiska "vad stor du har blivit!"... Självklart. Sen skulle min kära mor klaga på att jag har piercat mig och få Mona att hålla med henne, men det gjorde hon inte riktigt. Hon tyckte det var okej så länge piercaren var seriös. lite gulligt. Min mor tycker inte det är okej så hon fick lyssna på Mona's (en gammal kvinna som knappt kan gå utan rullator) predikan om att piercingar faktiskt är okej så länge man vet vad man gör. Min mor blev lite paff. Jag blev glad. Sen diskutarade de tatueringar. Det var inte Mona fullt så positivt inställd till eftersom hennes släkting hade blivit sjuk av någon färg som användes i en tatuering. Men men. Sen åkte vi hem till Ulf och tittade på deras kattungar! Åh vad söta de var! Freja, Gloria och Valiant. Det var Johan som villa ha katt. Han satt och mysade med Valiant och fotade varenda rörelse. Det var jättegulligt. Vi kanske kommer tillbaka till småland 28e augusti (då han är leveransklar) och hämtar honom och går på släktträff. Men det är senare. Johan blev i alla fall förälskad i den där lilla kattungen. På måndagen åkte vi hem till Stockholm. Det blev massa jobbiga komplikationer på dagen men på kvällen kom vi iväg. Jag och Johan spenderade större delen av dagen i stan. Han skulle handla kortbyxor och linnen på jc. Det var jättetrevligt (även om det var lite stressigt, de stängde rätt tidigt). Han hittade ett jättefint vitt linne med grått tryck och ett par vita shorts som nästan var för stora. Sen köpte han ett jättefint armband till mig (som jag valde ut, hihi). Med ett ankare och en båtratt (heter det så?). Ytterst fint! Jag är så sold på det där fina skeppar-modet. Jag blir så glad av att det äntligen är ett mode som jag kan tycka om. Sen köpte han också en ny kula till min tungpiercing och ett helt nytt industrial-smycke (fast det betalade jag lite av också)! Men ja, sen åkte vi hem. Det var en rätt händelselös resa, jag var på lite halvdåligt humör och min far lyckades hålla sig vaken hela resan. Vi åkte inte av vägen eller något. När vi kom hem var vi hemma i en hel dag och sen åkte mor och far till Polen. Kändes lite bra att slippa dem.
Så.... Jag och Johan har bott här hemma hos mig sedan de åkte och haft det rätt trevligt. Igår fick han tillbaka sitt jobb och är väl måttligt glad över det och jag har varit hos arbetsförmedlingen och varit värdelös. Idag gick jag omkring i centrum och letade efter prao-plats men hittade såklart ingen. Inte något jobb heller. Fan. Jag blir dissad. Och så har jag letat lägenhet i Örebro. jag har bestämt mig lite, Antingen en liten lägenhet med hyra under 2500:- eller ett rum under 2000:-. det går rätt bra. Har hittat lite olika som ser trevliga ut men det finns inget telefonnummer och inga bilder inifrån, bara på utsidan, om något. Känns lite skumt. Och inte har jag något jobb heller. Vad ska det bli av mig? Känns lite hopplöst. Jag som tagit mig upp på egna ben och varit sjukt duktig. Ska det ta stopp här? Kommer jag lyckas gå den utbildningen jag vill? Kom igen nu! Klart jag kommer klara't! Det kan väl inte vara så svårt? Örebro har väl inte lika stor arbetslöshet som Stockholm? Det är säkert lättare att hitta jobb där. Och när jag väl har jobb och får studiemedel så kan det väl inte vara så svårt att överleva studentlivet, eller? Kom igen, alla andra studenter gör det utan problem och jag är ju bra på att vara snål. Jag borde klara det. Även om jag är sjukt nervös och ofta har ont i magen på grund av min osäkra framtid. Lycka till, mig.
Ja. Nu sitter jag och lyssnar på lite Veronica Maggio och lite Melissa Horn. Känns konstigt, musikstilen (stilarna?) är verkligen inte sånt jag brukar lyssna på. Och till råga på allt är det på Svenska. Hm. Ovanligt! Jag gillar artister som sjunger på sitt modersmål. Det känns trevligt halvpatriotiskt på något sätt. Och speciellt om de blir kända i andra länder än sitt hemland. Jag är lite svag för kulturell mångfald (nej inte Rosengård's "kulturella mångfald). Riktigt kulturell mångfald är när det finns mycket av olika kulturer, inte en annan och bara den. Men ja, inte riktigt rätt plats att diskutera det. Men men.
Jag har ont i magen och saknar min pojkvän. Han är hemma hos sig eftersom han ska ut i skogen och spela airsoft imorn bitti och Felix kommer och hämtar honom i Akalla. Jag funderar på om jag borde åka dit, hålla mig kvar här eller gå ut och göra något. Kanske träffa någon kompis. Jag undrar vad Jessica ska göra ikväll. Olivia skulle vara med Mark och hans kompis ikväll tror jag. Men jag borde nästan ta hit henne. Hm. ja, jag tänker medans jag skriver hihi. Jag ska nog fråga henne om hon vill komma hit. Det vore mysigt. Men ja. Nu ska jag försöka krya på mig och chilla lite och ta en alvedon.
Adios!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0