Filmlista 2010:

Komedi eller Drama? Hmm... Drama tror jag. Men det beror mycket på vilket humör jag är på.
Skräck eller Romantik? Romantisk tyvärr. Ingen av dem egentligen men eftersom jag inte ens klarar av skräck (längre) så får det bli det minst onda.
DVD, Bluray eller vhs? bluray. Inte för att jag äger någon spelare alls men. Bluray verkar bäst i alla fall.
Twilight - serien eller Stieg Larsson - serien? Steig Larsson. Lätt!
Beck eller Wallander? Ingen av dem
Bio eller tv? Bio. Det är mysigare. Speciellt när man är ensamma i salongen.
Filmen eller boken? Båda?
Favoritskådespelare? Christoffer Lee kanske? Jim Carrey? Johnny Depp? Evan McGregor? Nicole Kidman? Hugo Weaving? Jag vet inte riktigt. Jag är så dålig. Det finns så många bra. Jag kan inte bestämma mig.
Favoritregissör? Tim Burton! Mel Gibson är bra också
Bästa bok som blivit film? Vet inte. Har inte samma boksmak som filmsmak.
Vilken bio kollade du på senast? Alice in wonderland.
Film eller tv-serie? Film. Tittar aldrig på tv.
Vad skulle du helst göra - Skriva bok eller regissera en film? Hmm. Svårt. Men jag tror att regissera film skulle vara roligare. Att få jobba med så mycket människor. Måste vara trevligt!
Favoritfilm? Just nu? Sinbad: Legend of the seven seas.
När släpptes filmen?
2003
Hur många filmrullar ger du filmen (max. 5)? 5! Lätt! Dum fråga hehe.
Vem har gjort filmen? John Logan skrev manuset men Patrick Gilmore och Tim Johnson regisserade.
Om filmen är en serie, vilken är din favoritfilm isåfall? Det är inte en serie. Tyvärr.
Favoritroll i filmen? Eris. Sinbad är ju också grym men Eris är snäppet mäktigare så henne får det bli. Spelas av Michelle Pfeiffer
Såg du filmen på bio? Inte vad jag kan minnas, tyvärr.
Finns filmen i bok? Mer eller mindre. Den finns ju i många böcker men jag tror inte den finns skriven med exakt den här barntillåtna storyn.
Och till sist, vilken är din favoritscen i filmen?
När Marina räddar hela besättningen från sirener. Riktigt mysig scen.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0