Minus + minus = plus?

Igårkväll satt jag och spelade RedRemover till typ ett. Sen gick jag och la mig. Jag hatar att sova ensam. Inte bara att ligga ensam i sängen, utan ensam i lägenheten. Om någon annan är där som sover i ett annat rum eller bara är i ett annat rum så går det jättebra. Men när jag är helt ensam så är det läskigt. Jag gillar inte att vara ensam alls (altså inte heller när jag är vaken) så att sova blir lite jobbigt. Jäg låg och läste i en timme eller så sen ringde jag Johan. Han sa att han fortfarande var uppe och att jag inte väckte honom (phew! vilken tur). Vi pratade ett tag och allt kändes mycket bättre. Sen var vi bara tysta ett långt tag och jag somnade nästan så vi sa hejdå och sen sov jag jättebra. Lite läskigt ändå. Jag pratar med honom i några minuter, ingen av oss säger något särskilt viktigt, sen är det tyst och det lilla samtalet gör så jag kan sova gott. Lite underligt. Jag klockan var väl närmare två när jag somnade skulle jag kunna tänka mig och fan vad bra jag sov! Har inte sovit så bra sedan första kvällen i Växjö. Efter den natten har jag vaknat och somnat om massa gånger varje natt. Men inatt var det inte så. Jag vaknade tio minuter i tolv och jag hade mitt larm på tolv. Passade mig utmärkt. Att slippa vakna av en stressig, jobbig, pipig melodi är väl att föredra. Det var trevligt i alla fall och jag var inte så hungrig som jag trodde jag skulle vara eftersom jag redan var hungrig igår kväll när jag försökte sova. Så jag antog att jag skulle vara skithungrig när jag vaknade. Men det var jag inte! Yay! Nu  har jag ätit frukost och tränat. Sen blir det stryka kläder och städa lite. Johan kommer nog hit när han har spelat klart och duschat. Jag har haft ett dilemma idag; antingen skulle jag till Darkie i Stenhamra, till Suthang i Farsta eller så skulle jag stanna hemma och städa och vara nyttig. Eftersom jag inte varit nyttig på väldigt länge bestämde jag mig för att träna lite och sen bestämma efteråt. Det blev ett lite längre träningspass än jag väntat mig och sen bestämde jag att jag ska vara hemma tills Johan kom hit och sen kanske vi ska till Stenhamra. Suthang är ändå bara ledig fram till fyra och duscha och åka dit tar ett jävla bra tag ändå så jag skulle säkert bara få typ en halvtimme med honom ändå. Så jag tyckte inte det var värt det. Och dessutom har jag saknat Darkie alldeles för länge nu. Så. Nu blir det dusch, sen stryka och städa tills JOhan kommer och då kanske det bär av till Stenhamra. Låter som en bra plan.
Jag är jättestressad över flytten och arbetslösheten i Örebro. Men jag hoppas det löser sig själv. Efter den här goda sömnen och med det här fina vädret kan jag inte låta någon förstöra min dag. Inte ens Spotify-reklam! Jag känner mig så duktig och självständig. Det är en väldigt ovanlig känsla för mig. Jag är inte självständig. Jag är beroende av sällskap och vill alltid veta vad andra vill så jag kan anpassa mig till det. Och om någon vill att jag ska vara med i deras planer så är jag det. Jag vill väldigt gärna vara alla till lags. Men inte idag. Idag ska jag vara mig själv till lags. Det känns läskigt och egoistiskt. Men jag vet att jag behöver vara lite så ibland. Ta tag i saker som bara jag kan ta tag i. Som min arbetslöshet och lägenhetslöshet. Men det ska fixas nu! Jag ska klara det! Jag ska bli rik, ha mitt egna ställa och en kissekatt, plugga hårt och få bra betyg, klara hela utbildningen, alla fyra år! Jag ska bli bäst! Sen kommer jag få ett fint välbetalt jobb som jag trivs på och då kan jag kanske flytta tillbaka till Stockholm. Jag kommer ha det skitnice. Åh. Jag ser fram mot det! Nu ska jag först och främst ta en dusch. Så!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0