Nytt, nytt, nytt!

Nu är det sommar och alla gamla höst/vintersaker slängas ut. Detta har vi redan gjort. Nu, mina damer och herrar, är det dags för nytt. Nytt, nytt och nytt igen. Jag flyttar, föräldrarna flyttar, systern flyttar och pojkvännen flyttar. Jag har slängt min säng och sover på en madrass tills jag flyttar, då jag ska köpa en ny säng. Mitt skrivbord ska säljas. Så det blir nytt bord också. Har installerat om Windows på laptopen och använt slut allt nagellack. Det är en period i mitt liv som går mot sitt slut och börjar på en ny period. det märks. Riktigt bra. Och just nu är det bra. Det känns som allt jag har har varit gammalt och trasigt. Jag behöver verkligen en nystart. Det ska bli skönt. Jävligt läskigt. Men skönt.
Det har varit en mäklare hos Johan idag. Så vi städade. Eller ja, jag städäade inte så mycket eftersom jag låg i sängen och var dödstrött hela dagen. Dålig jag känner mig. Men ja, och det var väl lite en påminnelse om att det är på riktigt. Vi ska flytta. Och om jag har tur så hittar Johan ett jobb i Örebro och han flyttar med mig. Ett litet tag i alla fall. Det vore mysigt. Jag är lite nervös. Har liksom inget "hemma" längre. I Hässelby är det flyttkaos och tomt, dit kommer en mäklare och tittar på torsdag. Och här i Akalla (bor jag ju inte för det första) är det också lite flyttkaos då och då. Och jag har ingen aning om vad som kommer hända här, och det är liksom inte jag som ska veta det heller. Igår ringde hans mor och sa att mäklaren skulle komma idag klockan tre och det skulle vara jättefint då. Jag blev grymt stressad eftersom jag ju hade annat planerat idag men det fick jag väl skita i för det skulle städas och vi fick knappt leva och röra på oss här. Störde mig. Nu sitter Johan uppe i sitt rum och blir på bättre humör efter den jobbiga "andas inte ens"-situationen och jag håller mig ur vägen på undervåningen. Vi håller på att föra över alla mina filer tillbaka på laptopen från hans dator. De var där tillfälligt när han installerade om den. Nu ska jag få tillbaka dem.
Jag funderar på att baka något. Vi ska på date imorn i Hagaparken och ska ha med något att fika och något att äta hade jag tänkt. Johan köpte till och med blockchoklad till mig idag så jag skulle kunna baka. Lite gulligt. Tror jag ska göra något litet nu så han kanske blir lite glad och får lite högre blodsocker. kladdkaka kanske. Det går snabbt. Men vi har ingen glass och kladdkaka är bäst till glass. Men. Jag tror jag gör det ändå. Jag har lust.
Sen ska jag hem och packa och grejer. Ska nog bli lite jobbigt. Lägga ner saker i lådor som jag skulle kunna utesluta från mitt liv. Men! Tänk om jag behöver dem igen!? Ja, jag vet inte. Men nu ska jag baka.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0