Kapten nöjd

Jordgubbspajen är i ugnen och är klar om en kvart ungefär, jag har deg under naglarna och i fickorna, hoppas mobilen klarar sig. Jag är glad. Inte sådär som jag blir ibland när jag är jättepepp och inte vet varför. Nu är jag glad på riktigt. Jag är nöjd och trivs så bra. Jag gick inte på Matte's fest i stenhamra igår (lite synd, jag saknar ekeröborna) och jag går inte på Azu's avskedsfest idag. Han sa "damn you" och jag känner mig lite dålig som inte går bara för att Johan inte kunde följa med. Men jag vill helt enkelt inte gå utan honom... Och den var liksom ute i Vallentuna. Inte riktigt lust att åka dit ut för en fest som säkert inte ens är så rolig. Jag funderade ett tag på om jag skulle gå utan Johan bara för att det liksom är ett avsked och jag inte kommer se Azu på länge efter det, och lite för att jag inte träffat Robert och Mars på så länge. Men Azu sa också att Simon skulle komma. Jag vet inte om han menade Ottero eller Vakuum. Om det var Ottero skulle han nog sagt det. Fast ändå inte... Han vet att jag inte gärna träffar Ottero så. Jag undrar om han skulle sagt det för att förvarna mig eller utelämnat det för att han ville att jag skulle komma. Hmm....
Jag lyssnar på Hello Saferide och väntar på pajen. Johan vet inte vad jag gör. Han sitter uppe på övervåningen och leker med sitt 3D-grej tror jag. Jag sa att jag skulle baka, men han vet inte vad. Det blir en smulpaj. Jag vet att han gillar såna. Jag hittade jordgubbar i frysen så jag ville göra något han gillar med dem. Det blev jordgubbssmulpaj! Låter gott! Hoppas Johan tycker om den. Han jobbar inte ikväll, det är mysigt, han blir på så bra humör när han inte jobbar (eller glömmer bort att han jobbar). Då kan vi titta på invader Zim eller göra andra värdelösa saker tillsammans och bara döda tid och ha trevligt. Det är mysigast. Nu är också mysigt. Jag vet att han kommer vara hemma hela kvällen, jag kommer vara hemma, vi har ätit god mat och snart blir det efterrätt. Åh, det ska bli så mysigt. Jag ska börja på porträttet ikväll också tror jag. Gjorde ett på mig igår. Det gick rätt bra, förutom att det var "en snabbis" så den ligger nästan bara i två nyanser. Jag skulle kunna fortsätta på den, men den är så tråkig att jag inte har lust. Det är jag liksom. Jag har sett mitt ansikte massa gånger, börjar bli lite tråkigt nu. Och Johan vågar jag inte rita. Jag gillar inte att misslyckas med porträtt på av honom. Han är så fin att det känns som jag förolämpar honom när jag gör en bild av honom ful. Så jag avstår hellre. Sofia däremot verkar lättare att rita. Jag har liksom inte den relationen till henne att det är lika mycket press på mig. Eller är det bara jag som tänker konstigt? Ja, jag vet inte. Hon verkar lättare att rita i alla fall. Jag brukar vara bättre på att rita kvinnor än män. Jag hoppas jag lär mig av det. Jag har redan börjat lära mig mer av just porträtt. Men att rita på fri hand är ju mycket roligare, det har jag inte gjort (bra) på ett bra tag. Hoppas porträtten gör mig bättre!
Ja, Jag är glad. Har haft ont i huvudet i två veckor i sträck nu (nej, inte konstant såklart, men ändå) och det försvann igår eller så. Jag har inte haft ont i huvudet alls idag i alla fall. Vilket är otroligt trevligt. Jag är säker på att det inte är vätskebrist. Inte jag. "Du dricker ju minst 18 liter vatten om dagen"/Johan. Ja. Kanske inte 18l men mer än 2l som är rekommenderat i alla fall. Men nu måste pajen vara klar tycker jag.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0