Födelsedagen

Jag skyndade mig dit igår.. Men som vanligt var jag lite sent ute så jag frågade far om han kunde göra mig en bit på vägen. Det tyckte han väl var okej. Men sen kunde vi inte komma överrens om var han skulle släppa mig. Så det blev att han körde mig hela vägen. Johans syster och mor kom och öppnade för mig. Jag gav dem kakorna och sen kom Johan ner.Vi satt oss på hans rum och flyttade över filer med ett usb-minne. Det tog hundra år. Sen kom släkten. Det var lite lagom obekvämt. De var trevliga och så men eftersom de var helt nya för mig och hade jättemycket gemensamt med Johan som de snackade om så kände jag mig lite utanför sådär. Men det är väl helt okej. Bara den lilla detaljen att de såg att jag var obekväm med det och fortsatte ändå. Antar att de antingen gjorde det med flit för att de ju är "släkten" så det är liksom nästan meningen eller om de bara gjorde så för att de inte visste hur de skulle få mig att känna mig bekväm igen. Tror nog på det senare. De kom ibland med lite försök att få in mig i konversationer. Iofs konversationer som jag inte hadfe något med att göra och inte visste något om, som någons farmors kusin som låg på något hem och hade det dåligt och det var synd om. Men, jag vet inte! Jag har aldrig hört talas om tanten förut. Sluta at in mig i sådana jobbiga konversationer. Men men. Sen öppnades det presenter och Johan fick en htc-mobil. Han tyckte den var jättetuff och satt och lekte med den hela resten av kvällen. Sen drog släkten. Då tittade jag, Johan, Agrin och Sofia på The Ladykillers. Den blev omtyckt. Fast mitt i filmen så drog Johan och Agrin iväg på rökpromenad så då blev det avbrott. Sen efter filmen låg jag och Johan och snackade, lyssnade på musik och allmänt mysade. Efter ett tag blev Johan illamående. Han hade bara ätit kakor och tårtor på hela dagen. Han ville inte äta middag för han var så mätt efter fikat. Han blev bättre efter ett tag dock. Då satt jag i hans knä och hejade på när han spelade GTA. Det var faktiskt riktigt mysigt. Efter lite tankar kring illamåendet och mat bestämde vi oss för att äta lite yoghurt med müsli. Det blev dock jag illamående av så jag gick och la mig. Johan satt kvar vid datorn ett tag och jag låg och hade allmänt ont i magen på sängen.
Jag fick lite ångest för framtiden också, när jag ändå mådde dåligt. Jag blev lite ledsen över att jag inte har ett jobb och kommer snart bli desperat och åka ner till Växjö. Jag behöver ett jobb så jag kan få lite pengar (och något att göra på dagarna) så jag kan flytta till en liten lägenhet i förorten med min syster så vi slipper bo med våra föräldrar som nog kommer flytta till en minnilägenhet de med när min syster åker till usa i sommar. Någon som har lust att flytta ihop med mig? Jag kommer ändå aldrig vilja vara ensam. Och jag har hört att det blir billigare att bo om man bor flera i samma lägenhet. Man kan ju dela på kök och så. Och mat blir ju också billigare om man köper mer. Jag ser liksom bara bra grejer med det.
Men ja. Sen gick vi och la oss och imorse orkade jag inte gå upp när han gick upp för jag är så morgontrött numera så jag låg kvar i sängen när han pussade mig hejdå. Sen när jag väl vaknade så packade jag ihop mina saker direkt och åkte hem. Nu är planen att jag ska träna lite och sen sätts det igång med det som dagen egentligen ska vigas åt; imorgon. Hörs!
Adjö.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0