Knyftisens födelsedag imorn.

Det ska bli en överraskningsfest efter hennes skola här hemma. Mor, far, Elin, Fanny och Johan kommer vara här och vänta på henne. Så jag har suttit och ritat på ett grattis-kort. Men det är klart nu. Det blev fint. Jag blev nöjd. Tycker det är mycket mysigare att få ett hemgjort grattis-kort än att få ett köpt. Då finns det liksom massa kärlek bakom och det är så mycket mer personligt. Imorn ska jag möta henne i stan och döda lite tid så Elin och Fanny hinner hem till oss innan henne. Det kommer nog bli lyckat. Och jag ska nog köpa lite saker till henne i stan också. Hoppas jag hinner klart allt.
På tal om giraffer I LÖRDAGS fanns det inte riktigt någon plan. Träffade Alex på fredagskvällen. Han bad mig komma till Harry B James på lördagen. Så jag tyckte varför inte. Jag och Johan drog dit rätt tidigt, vid nio, innan de börjar ta inträde. Alex och "hans flicka" var redan där så vi slog oss ner med dem. Det var trevligt till en början men sen började de hitta massa vänner på andra ställen och drog ifrån oss för att hälsa på sina andra polare hela tiden och de presenterade inte oss men Det var ingen fara, jag snackade med Olivia, som hade förfest inför Tech Noir hemma hos sig, och hon tyckte att jag och Johan kunde komma och festa med henne. Det gjorde vi (vi hade ju hela kvällen på oss) Där blev vi välkomna med glada miner och underbara människor. Vi blandade drinkar med Absinthe eller Mitu. Kvällen var underbar. Vi lekte "jag har aldrig" och lyssnade på partymusik och de peppade inför Tech Noir. Jag och Johan blev smittade och när tiden var kommen att åka dit ville vi gärna följa med. Efter mycket om och men (och lite för mycket övertalning) bestämde vi oss för att komma med. Inträdet var 100:- så det gjorde lite ont i plånboken, men det var värt det. När vi kommit till Slussen så började vi dra oss mot stället där det skulle vara, så kom det fram en tjej och undrade var vi skulle. Vi förklarade och hon undrade om hon och hennes polare kunde hänga med oss för hon tyckte det verkade coolt. Det fick det ju självklart. De var från göteborg och dethär var deras första utekväll i Stockholm. De blev också sjukt nöjda med kvällen till slut. Vi kom in och allt gick som det skulle. Jag träffade på massa trevliga människor och folk jag inte träffat på länge där inne. Sjukt värd kväll med massa dans och hög musik. Underbart helt enkelt.
Så tillbaka till verkligheten. Snart ska jag gå upp. Så det är nog böst om jag går och lägger mig nu.
Farväl!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0