kärleksfull

Ja nu kommer ännu en sån där dag då jag är så överdriver kärleksfull. Jag blir glad var jag än tänker på. Försöker dela med mig av den känslan. Jag sitter och laddar upp bilder (som jag inte gjort på månader, så jag ligger efter) och sneglar på Johan som sitter snett bakom min skärm. Jag tror att han sneglar tillbaka. ibland skriver vi "puss" eller något sånt litet till varandra på msn, även om vi sitter mindre än två meter från varandra. Vädret är inte det bästa, jag har en dålig hårdag och ingen inspiration till vad jag ska rita. Men inspiration om vad jag ska skriva har jag fullt av! Jag har precis målat naglarna så jag sitter fast vid datorn ett tag.
Jag är glad och lycklig. Allt går som smort. Bakom lyckan är jag så nervös att jag nästan spyr! Jag ser fram emot framtiden så ohyggligt mycket! Det känns som att ett nytt kapitel av mitt liv ska påbörjas. Jag ser fram emot det, även om det kan komma att innebära att jag inte kommer träffa många av mina vänner oftare än varannan månad. Men det är sånt man får leva med. Man kan hålla kontakt via internet och så kommer jag säkert kunna få nya vänner som gör min tid ifrån Stockholm lättare. Det blir ju om jag kommer in dvs. Om jag blir frågad om min sysselsättning kommer svaret bli "Jag är studerande. På Fellingsbro folkhögskola. I Örebro". Jag är så nervös! Och kär! (vänta, va?) Ja. Till råga på allt så går jag omkring och är nykär och snuttegullig. Det är rätt mycket nu.  Vanligtvis skulle jag bli stressad och nervös över att ha så mycket att tänka på på samma gång. Men inte idag. Inte nu. Nu är jag glad och Lycklig. Kärleksfull.
Min kära lillasyster, Linnéa (Knyft), 15, har precis kommit ut för vår mor. Knyft har varit kär i den här tjejen i säkert ett halvår. Jag har vetat om hennes sexualitet i över ett år. Har dock tvivlat på den rätt mycket. men nu verkar hon lite mer säker. Hon är på g med den här tjejen. Det är intressant att följa. Det är även intressant att se min mors reaktion till det hela. Hon har insett att hon inte kan några invändningar om att det är fel kön på min systers kärlek eftersom då skulle hon få både mig, min syster och min far att argumentera mot sig och då skulle hon förlora. Så hon har kommit med invändningar om tjejen i frågas festvanor. Min mor tror att hon festar och super och vill inte att min syster ska bli indragen i sånt. Så hennes fina kompromiss blir att Linnea får umgås med denhär tjejen så länge min mor (eller någon i familjen) vet om det och är säker på det. Så hon och min far åker till sommarstugan på kristihimmelsfärd. Då har hon lämnat åt mig att se till så att min syster inte super skallen av sig med den där tjejen (eller alls). Så det ska bli kul. Jag ska vara barnvakt åt en 15-åring som ändå kommer vara borta hela dagarna på basketträning. Kommer bli kul.

Ja till slut. Jag ser fram emot framtiden och tycker allt bara går underbart just nu!
Adjö!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0