Nagellack.

Igår
Igår åkte Johan till skolan tidigt tidigt. Jag saknade honom och skrev en ledsen sakna-lapp till honom. Sen gick jag och simmade, fixade mig lite och packade. Sofia bjöd mig på potatisbullar och sen drog jag. Vid akalla station träffade jag Johan. Han var på väg hem oc jag var på väg ut. vi satt och väntade på mitt tåg tillsammans seb åkte jag och han gick hem. Det var otrevligt. Jag ville så gärna följa med honom. Men jag ville träffa Olivia också, de var så länge sedan. Jag fick lite ont i magen och saknade honom lite extra så jag skrev ett gulligt sms och tänkte på hur roligt det sulle bli att träffa Olivia istället. Det funkade. Vi träffades vid slussen och tog djurgårdsfärjan. Vi satt oss i en liten park utanför Skansen. Vi pratade lite om allt möjligt och så berättade hon om de tre senaste åren. Det var en intressant berättelse med många vändpunkter. Jag förstår varför hon skrev en bok, det där var verkligen bokmaterial. Vi drack lättöl och vatten och chillade i trädens skuggor. Efter ett tag kom Mark i arbetskläder och allt. Han såg riktigt seriös ut. Men kostym och skjorta och fixat hår. Ja ytterst stiligt. Olivia undrde om jag inte skulle bjuda dit Johan. Så jag smsade honom. Men han kände inte för att komma. Vilket är ytterst förståeligt eftersom han hade massa plugg att göra. Jag köpte en piggelin åt mig och Olivia och gick på toa på ett äckligt litet café som låg i närheten. det luktade illa. Inte på toan, utan i hela caféet. Till och med uteplatsen stank. Så vi gick därifrån tillbaka till bänken där vi suttit tidigare. Vi tröttnade och tog båten tillbaka till slussen. Innan vi lämnade bänken skrev Olivia "MEOW <3 TREKANT" på bänkbordet. Vi fotade (självklart) och gick fnissande därifrån. Mark tyckte säkert vi var fjolliga men jag tycker om små kärleksförklaringar. Det betydde rätt mycket för mig. Jag tycker det var väldigt gulligt av henne och jag blev jätteglad. Ja sen åkte vi hem på den kalla blöta båten igen och från slussen åkte vi buss. Inte någon särskilld stans, bara... fram och tillbaka. Vi tog buss 55 mot Hjorthagen. Vå åkte dit (riktigt mysigt), gick av, tog en cigg, gick på och åkte tillbaka. Vi pratade om det mesta och hade allmänt trevligt. Olivia tyckte att jag skulle följa med dem upp till henne och äta potatisbullar och titta på kvarteret skatan. jag tackade nej. Jag saknade min älskling. Och jag ville inte ha potatisbullar, men jag var hungrig. Sen kom jag hem till Johan och han var jättetrött. Vi titade på Invader zim och gick och la oss.
Idag
Ja... Johan gick upp tidigt tidigt idag igen och åkte till jobbet. Jag halvsov när han pussade mig hejdå men när han var borta kude jag inte somna om på ett bra tag. Jag somnade och vaknade ett tag och sov allmänt dåligt tills jag gick upp vid halv elva. Jag gjorde två smörgåsatr till frukost och satte mig vid hans dator. Det var jättehemskt och jag tittade på klockan typ hundra gånger. Jag saknade. Saknade massvis. Jag målade naglarna i brist på annat tidsfördriv och inspiration från Bernhards bilder från Japan. Jag är inte klar än men jag tror det ska bli en jätteljus form av frans manikyr. Men ja. Sen kom min älskling hem! Jag blev massa glad. Vi kramades och pussades och dödade typ en timme av att ligga i sängen och gosa. Sen var han hungrig. Hihi. Nu är han i köket och letar mat. Jag ska gå och simma snart och sen fixa klart mina naglar och sen blir det utgång!
Johan sitter mitt emot mig och äter glass och pratar med sin far. Jag sitter och är fjollig och kär. Han har ett "armstöd" eller vad det är vid tangentbordet. Den är grå och tygig. Det är ett hjärta ritat på det. Det syns knappt. Jag undrar var det kommer från. Tänk om han har ritat det. Tihi! Ja jag vet, jag är jättejobbig och fjollig. Vad jobig jag känner mig. Jag borde sluta vara såhär fjollförälskad. Men det är så mysigt! Hihi! Ja jag vet inte. Jag borde simma nu. men jag är så fjollig! Jag typ dör av fjollighet. men men.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0