Oj, studentskiva?

Ja. Igår var lite... speciellt. Jag gick upp tidigt (typ 8) och klockan nio åkte jag, mor och Johan hemifrån. Mor och jag gick av i abrahamsberg och tittade på en lägenhet. Johan åkte vidare till skolan. Lägenheten som jag och mor tittade på förvånade mig lite. Meningen är att mor och far ska flytta till en mindre lägenhet när jag och knyft flyttar. Hon ska ju till USA samtidigt som jag ska till Örebro. Hon blir borta i ett år och jag blir borta i fyra år. Men den här lägenheten var ju enligt mig i minsta laget. Den var jätteliten. Det var en tvåa eller så. Med pyttelitet kök med gasspis (blä!) Men den var väldigt fin och ljus. Och stora fönster. Den var helt enkelt väldigt fin. Altså jag skulle vilja bo där. Men det är verkligen en lägenhet för en eller två personer. Inte fler. Och om jag och min syster skulle komma och hälsa på samtidigt så skulle det bli brutalt trångt och någon skulle få sova på soffan. Så jag vet inte vad jag ska tycka. De ska ju spara pengar så de kan köpa hus så snart som möjligt. Och Knyft ska ju ändå bort. Så jag vet inte. Jag tycker nästan att de ska köpa den. Men men. Sen åkte vi hem och jag städade (duktig jag!). Jag blev jättetrött och tog ett bad. Och när jag låg i badet kom Johan. När jag kom upp ur badet skulle han gå. Jag hann knappt klä på mig och pussa honom hejdå så var han borta. Lite snopet. Men men. Han skulle på Sebbans studentskiva. Jag kom fram till då att jag inte tänkte sitta hemma och dega som någon hemmafru så jag kollade med Lucifer vad som skulle hända ikväll. Han hade visst sin egen studentskiva och undrade om jag ville gå. Ja men visst! Så jag fixade mig och klädde på mig lite finare kläder och så bar det iväg. Jag skulle åka till Hornstull, sa han. När jag kom till St Eriksplan smsade jag honom "visst var det hornstull jag skulle till?". När jag började närma mig centralen fick jag svaret "haha, ne. Hugo sa fel till mig, du ska till Mariatorget". Jaha!? Tänk om jag inte hade smsat och frågat då!? Då hade jag ju åkt fel. Dumma Lucifer. Jag skulle vara där innan 21.30. Jag var där 21.32. Det var tubens fel. Jag gick av i gamla stan eftersom där var ju tåget som jag kom med och tåget jag skulle med på samma perrong. Men! Jag såg tåget jag skulle med åka iväg när mitt öppnade sina dörrar. Fan. Så jag fick stå och frysa i gamla stan i 10min. Men när jag kom fram träffade jag iaf Lucifer, Cattis, Victor, Emile och Arild. Vi åkte "tillbaka", åt mitt håll, till centralen och tog pendeln till Sundbyberg. Därifrån gick vi till Grand Garbo, där skivan var.
Vi stod i kö. inte så länge, men det räknas. När vi kom fram till vakten fick jag veta att jag inte kunde köpa biljett på plats. Fan. Carro, Elvira, Hanna och Matilda stod utanför och rökte. Jag gick och hälsade på dem och klagade på att jag inte kunde komma in. Carro råkade ha en biljett över som hon gav till mig (va!?). För vakterna hade inte tagit hennes biljett när hon gick in så hon fick behålla den. Hehe. Så jag kom in gratis. Det var riktigt mysigt. Jag hade aldrig varit på grand Garbo innan, men det var ett trevligt ställe. Dansade lite på "main"-dansgolvet i början men sen blev det in i lilla glasrummet och dansa på piedestaler! Det var roligt. Lucifer blev bästis med strippstångarna. Gulleplutten. Jag och han dansade lite mellan dem. Vi var jättefina. Jakob var inte bitchig mot mig den här kvällen. Vi bara halv-ignorerade varandra. Men sen när han började dansa med mig och Lucifer blev jag fett obekväm. Han som har sagt massa dåliga saker om mig och verkar hata mig och bara vilja mig illa. Och han börjar dansa med mig och min vän på en piedestal. Det var lite läskigt. Men men. Han verkade inte vilja mig illa denna kväll. Han var ju där med sin flickvän och jag tror inte hon tycker illa om mig. Det var trevlig stämning i alla fall. Jag träffade massa folk från min gamla klass. Hampus till exempel och Norrland. Det var mysigt. Jag saknade dem nog lite. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid tanken på att jag inte kommer träffa dem någonsin igen. Inte tillsammans i alla fall. Känns illa att jag tog min klass så mycket för givet. Det finns väl ingen i min klass som jag tycker om, tyckte jag då. Nu när jag träffar dem igen så känns allt så hemma och jag har saknat dem. Vad sorglig jag känner mig. Men men. Man kan ju försöka sig på någon slags återförening och försöka hålla kontakten med så många som möjligt.
Batterierna på min mobil tog slut och Johan skulle hem till mig sen på kvällen så jag hade kontakt med honom från andras telefoner. Det gick rätt bra. Han hade varit på skivan och blivit uttråkad och sen dragit till Harry b James. Lite innan två ringde han och frågade efter mig. Jag ringde honom från Cattis mobil (förlåt Cattis att jag åt massa av dina pengar) och han sa att han var jättefull och satt på centralen. Gah! Palla. Så han ville visst inte alls hem till mig och skulle åka till Simon istället (som bor typ 10min från mig). Åh, jag blev irriterad. inte komma till mig på dagen och inte kvällen. Men visst. Är man full så är man, det är inget jag kan göra något åt. Vi sa hejdå och jag gick in igen. Jag surade lite. Sen var jag bara trött och satt med Cattis. Efter ett tag blev vi trötta och ville åka hem. Cattis och Victor skulle ta taxi till islandstorget så jag hakade på dem. Vi snackade lite i taxin om hur jag skulle komma hem från islandstorget. Vi kom fram till nattbuss. Taxichauffören hörde oss (wow, på riktigt? Vi satt i en bil...) och föreslog att om vi betalade lite till så kunde han köra hem mig också. Eftersom den största avgiften i en taxi är framkörningsavgiften. Visst tyckte vi. Victor betalade med sitt kort och jag gav honom lite på-riktigt-pengar och så gick de av. Jag kom hem och det första jag gjorde var att ringa Johan. Jag var jätteorolig och hade tittat på min döda mobil flera gånger. Även om jag visste att den var död så kanske den hade vaknat till liv eller så och tagit emot ett meddelande från honom. Till råga på allt så har han ju inga pengar på sin mobil så chansen var praktiskt taget noll. men jag tittade ändå. Ja när jag kom hem så ringde jag honom, som sagt, och han hade bara kommit till Odenplan. De hade gått av massa för han skulle spy. Blä. Så höll han på att spy i telefonen så jag sa att jag kunde ringa honom sen istället. Jag borstade tänderna och ringde honom precis innan jag skulle sova (runt 3). Då mådde han bättre men fortfarande illa. Jag snackade med Simon lite och bad honom ta hand om min älskling. Det lovade han att göra.
Idag gick jag upp runt 12 och ringde Johan. Inget svar. ringde lite fler gånger utan framgång. Efter ett tag fick jag bara telefonsvararen. Klockan 14.20 ringde han och sa att han var bakfull som fan men skulle äta lite och sen komma till mig. Det tar 20 min att gå och nu är klockan 15.45 och det ringer på dörren.
Ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0