Blowla?

Igår vad jag på bokcafé. Det gick strålande! Svenskläraren sket totalt i när jag berättade om boken eftersom hon redan visste allt om den och älskade den. Hon rekommenderade alla att läsa den. Hehe. Jag gjorde alltså ett bra val. Men jag åkte hem igen med Liftarens guide till galaxen (på svenska!), alla fem i en. Den fick jag låna av Louise. Den ska vi visst läsa. Annars var bokcaféet rätt trist. Inte riktigt någon bok i min smak. Men det var intressant att lyssna på vad mina klasskamrater har för smak i läsning.
Men ja. När jag kom hem segade jag som fan. Sen fick jag ett ryck och började laga mat och baka samtidigt. Jag gjorde i ordning film gjorde i ordning soffbordet tills min Johan kom hem. Vi åt wok och tittade på Bolt. Han gillade den, jag hade sett den innan men den är fortfarande lika söt! Sen tittade vi på kattungar (börjar bli mer och mer vanligt numera) Det var massa jättesöta!
Okej idag! Idag är det friluftsdag i skolan. Vi ska bowla (!?). Eller, jag ska det, vissa bowlar, vissa spelar badminton eller något och vissa gymmar. Ja. Det är visst bara i en timme (lång friluftsdag va?) och sen klockan 13.30 ska vi se på bio. Inte så illa för en friluftsdag. Till och med jag, kungen av småsjuka, kan ju vara med. Förresten så är det International suit up day idag så jag ska ha på mig väst! ska vara med lite i alla fall.
Och nu till något helt annat. Nu börjar det bli vinter. Jag har ingen som helst aning om hur jag ska skydda mig mot den hemska torra kylan (åh vad överdramatisk jag låter). Jag menar... Hela jag blir ju torr! Håret, händerna, ansiktet, armbågarna, läpparna och hela resten av mig. Allt blir torrt och går sönder och gör ont! Hur gör man? Det känns som jag har flera ton lipsyl på mig, handkrämer och kroppslotions. Håret missköter jag lite. men ibland har jag i något i det också. Men ändå! Allt spricker och gör ont och svider i alla fall. Vad gör jag för fel? Till och med mina naglar blir ovilliga och torra ju. Det suger. Men nu ska jag ha en jättetrevlig friluftsdag och ge mig ut i den kalla höstluften på cykel och försöka hitta till bowlinghallen. Önska mig lycka till!
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0