Duktighetspoäng? Näe.

Jag var i alla fall i skolan igår och idag, det borde jag få poäng för! Igår var det teckenspråk hela dagen. Det var jobbigt men okej. Sista lektionen hade vi Morgan. Jag såg inte fram emot den, eftersom han alltid har svåra grammatik-lektioner. Men så var inte fallet denna gång.Först fick vi köra finn fem fel vilket ju är skitsvårt att hitta alla fel men man kan inte göra så mycket fel. Sen fick vi alla en varsin bild som vi fick titta på i några minuter. Det var inte små bilder heller det kanske var A3-storlek eller något. De var rätt plottriga också. Mycket folk och mycket som hände och massa olika förger. Och allt det skulle man då memorera för att sedan byta bild med en kompis så skulle kompisen fråga mig om saker som fanns på min bild. Sjukt svårt. "Hur många djur fanns det på bilden?" "Eh. Två hundar som bråkade, en papegoja i en bur, en duva och en katt. Så fem!" "Aa, bra fast det fanns två till duvor, så sju djur totalt". Ja, och så vidare. Och det var det vi skulle göra. inget riktigt svårt svårt. Inget som man måsta ha kunskap om, så kan man säga.
Idag hade vi också teckenspråk hela dagen. Det var mindre okej. Först skulle vi återberätta artiklar för varandra, sen skulle jag återberätta min kompis artikel till en annan kompis som skulle berätta tillbaka den där den började. Ytterst komplicerat, så läraren skrev upp på tavlan vem som skulle berätta vad för vem när. Men vi lyckades. Och vi fick läsa många minnesvärda artiklar. Intressant. Sen hade vi Morgan och jag hoppades på en fortsättning av gårdagens memorisering. Men icke! Idag var det Svt's perspektiv som gällde. Vi skulle hitta; Orala komponenter, Orala adverb, Tidslinjer, siffertecken och polytecken. Jag dog! Det är inte riktigt sådant man tittar efter när man avläser. Och så skulle vi sortera in dem i vilken som var vilken och vad som var konstigt och vad som bara var ett vanligt tecken. Avsnittet handlade om tillgängligheten för döva  i Stockholm. Programledaren åkte omkring i Stockholm för att undersöka hur mycket information man kunde få på teckenspråk. Det var extremt lite. Men det var inte det som var det viktiga (för mig), det viktiga var att man såg massa bilder från Stockholm, och jag saknar! Saknar massa! Jag dog. Sen att uppgiften var skitsvår var ju lite en bidragande faktor till min död. Men men.
Efter skolan åkte jag och Malin Karlsson och tittade på skor. Jag hittade ett par fina i den första butiken vi var inne i. Det var fina och sköna, men inte perfekta. Hon kallade mig petig och jobbig och så gick vi vidare. På scorett hade de massa skitsnygga skor, men inte riktigt vad jag ville ha. Jag letade ju efter vinterskor, låga. De hade massa fina, höga. Dessutom låg de i prisklassen 1000-2000 och eftersom jag bara hade tusen spänn så kände jag inte att det var värt det så vi gick vidare lite till. Vi gick in i Din Sko och jag tog det första paret skor jag såg och provade och de var underbara och bäst och allt bara stämde! Sen hittade jag ett par till, med klack, väldigt liten sådan men fortfarande. De var sjukt snygga! Skulle kunna användas som vardagsskor eftersom klacken var så minimal. Men jag bestämde mig för att om jag skulle köpa dem så skulle jag köpa dem när det behövdes, det var ju inte riktigt sådana jag var på jakt efter. Och så har jag ett par liknande hemma. Men! Jag köpte de första, låga, fina skorna jag hittade! De är skitsnygga! Och de kostade bara 399 spänn! Så nu är jag nästan rik! Åh jag är så glad! Vinterskor för fyra hundra! Åh fett värt!
Johan är på sitt andra jobb nu (det hos Agrin). Jag kom hem lite efter 12 och jag saknar honom. Nu är klockan tre och jag känner att jag borde sätta igång med något. På måndag är det kanelbullens dag, då blir det baka av. Men idag. Vad gör man idag? Jag är alldeles för sprallig för att plugga. Kanske rita eller måla... Det kommer nog inte heller gå bra. Och jag känner inte att jag borde träna eftersom jag fortfarande är lite krasslig och har fått lite hostattacker idag och man vill ju inte göra det värre. Jaja, jag får ta och lugna mig och hitta något. Men ja. Nu ska jag väl nörda lite deviantart. Hihi!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0