Höstdepression.

Va!? Jag? Deppig? Händer det ens!? Ja, det gör det faktiskt. Även om det är ovanligt att mitt typiska leende och fula skämt är borta så händer det faktiskt. Jag plockande fina lönnlöv här om dagen. Jag skulle pyssla och göra en liten fe av lönnlöv, toarullar och papper (http://www.spelochpyssel.com/) men det blev såklart inte av. Nu är löven vissna och torra och jag ska slänga dem. Jag och Johan har varit tillsammans i åtta månader idag. Jag vet, man ska inte fira såna ojämna tal men jag letar alltid tillfällen att fira vardagen. Sätta lite guldkant på tillvaron. Han börjar jobba klockan 12 och slutar 22. Han åkte hemifrån lite efter 11 och kommer hem vid 23, när  jag sover. Känner att det inte är så värt. Och jag skulle börjat skolan klockan kvart över 10 men min höstdepression tvingade mig att ligga kvar i sängen och sjukanmäla mig. Dumma mig. Det regnar, Johan jobbar, jag har huvudverk och håller på att bli förkyld. Lukas skulle komma och hälsa på idag. Men han skickade ett mail och sa att han inte kunde komma. Ibland känns det verkligen som att inget fungerar.
Men! Jag har inte så mycket läxor, inte stora i alla fall, och jag har en inhandling att göra. Eftersom jag köpte så billiga skor så har jag ju pengar över och det är skitkallt ute så jag behöver mössa, halsduk och vantar! Det ska inhandlas och det ska inhandlas idag! Jag ska försöka se lite bra i tillvaron också. Johan har ett jobb där han tjänar massa pengar, jag har ett jobb och det är numera inomhus. Skolan går bra (tror jag) och jag har en lägenhet. Kom igen, allt går bra. Dessutom pratade jag med Knyft-syster-älskling-Linnéa igår och förrigår. Hon verkade på topp och berättade massa hon hade gjort. Det var skönt att få snacka med henne igen. Hon ska komma och hälsa på mig helgen efter hon kommer hem igen. Jag saknar henne.
Tillbaka till mitt problem. Jag måste hålla ordning på vad jag gör. Jag måste sluta skjuta upp saker och så. Jag måste göra vad jag måste helt enkelt. Jag känner aldrig att jag riktigt har tid att sätta mig ner och ta det lugnt. Jag skulle till exempel vilja ha en storstädnings-dag. Men jag är ju inte ledig någon dag så det går inte riktigt. De enda dagarna jag är hemma en hel dag är när jag är jsuk och då kan man inte riktigt storstäda. Så de får bli de små timmarna mellan skolan och sängen. Men då ska jag ju plugga, äta och träna. Usch! Jag känner att min tidsbrist behöver seriös planering. Heja på mig! Jag måste bli superbäst på att planera! Idag ska jag gymma och sen köpa vinterkläder. Imorgon ska jag.... vilken dag är det ens imorgon? Åh jag har så ont i huvudet att jag knappt orkar tänka! Idag i alla fall... Jag ska till skolan sen ska jag träna sen ska jag ha mössa i alla fall. Yes! Det ska jag i alla fall lyckas med! Imorgon tar jag imorgon. Nu ska jag börja med alvedon och att klara av idag. Måste lyckas med mina planer! Jag måste kämpa!
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0