Höstlov snart!

Det är så välbehövt! Åh! Jag känner mig sliten som få! Har pluggat och pluggat och för varje läxa jag blir klar med känns det som att jag får två till. Jobbet sliter också. För varje pass så måste man detaljplanera nästa. Det är lätt inte bara de där timmarna som jag tar mig dit, planerar innan och jobbar. Det går nästan mer tid åt att sitta och maila fram och tillbaka mellan alla i gruppen och planera passen. Det är i alla fall det jobbigaste. Sen att ha det utöver skolan blir bara lite för mycket. Fy för det! Jag vågar knappt ta det lugnt för jag vet att jag har hundra saker att göra, alltid! Nu fick jag till exempel ett ryck av att lära mig ord, jag har usel vokabulär. Prova själva:  http://www.dn.se/nyheter/fragesport/hogskoleprovet-orddelen-hosten-2010-1.1194899 Jag fick 13 rätt av 40! Vad värdelös jag känner mig. Imorgon har jag prov... igen... Hade halva i måndags och så jag har halva imorgon. Då ska jag också redovisa en svenska-uppgift och en teckenspråksuppgift och ha möte med min chef, där jag säkert kommer få sparken. Men det kan jag inte göra något åt nu. Nu är det nu som gäller. Jag har förbannat ont i nacken och vill bara sova men jag måste ju plugga, duscha, laga mat och ta itu med min klädhög först. Och gärna boka tvättid. Klockan är snart fem och jag ska hinna sova också. Åh vad jag inte orkar. jag vill bara äta nu sen sova direkt! Men jag har inte ens lagat mat. Usch! Aj, min nacke. Man kanske ska börja med att duscha då så  går kanske värken över och så hinner kycklingen tina. Sen kan jag plugga och städa lite. Om jag orkar. Men men, man får börja med att duscha och försöka hålla humöret uppe!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0