Kungen av småsjukan

Aj aj aj. Jag orkar inte! Har varit sjuk till och från i säkert en månad nu. Idag stannade jag hemma från skolan och mötet med jobbet. Känner mig jättedålig som har övergivit mina klasskamrater och kollegor. Men nöden har ingen lag och jag har inte mått bra idag. Hoppas jag mår bättre imorn, för då är det bokcafé. Det känns lite viktigt. Idag har Johan varit ledig så han var iväg och gymmade och handlade. Jag har läst så gott jag förmått och så har jag tittat på Svt's perspektiv. Jag har haft grymt svårt att fokusera så det har inte varit lätt. Sen gav jag upp och klängde lite på Johan och ritade lite.
Nu har jag dragit min man till köket (!?). Ne, men han erbjöd sig i alla fall att laga mat och vem är jag att säga något annat? Jag tackar och bugar och låter honom göra vad han vill. Det ska bli kyckling marinerad i chili- och jordnötssås. Åh vad gott det låter! Jag smakade på såsen och den var jättegod! Det vattnas i munnen av bara tanken! Jag blir så glad när min man gör sysslor han inte behöver.
Jag nämnde tidigare att det inhandlades varor idag, också av Johan. Däribland fanns ett paket lövbiff. Anledningen till detta var att höja standarden i köket till en lite lyxigare variant. Då tänkte även jag bidra med min beskärda del till kökets lyxighet och inhandla ett gott rött vin och förbereda middagen. Svaret på "vad ska vi fira" blev "kattungen" så min underbara, välplanerade middag får vänta tills en sådan har inhandlats. Jag längtar!
Nu ska jag gå och rita lite innan den delikata middagen serveras!
Tjena!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0