Bygga ordförråd med halsont

Idag mår jag inte alls bra. Jag har någon konstig form av smärta som sträcker sig från halsen, bak i nacken och axlarna och upp i huvudet. Helt galet. Försöker göra det bästa av situationen. Jag stannar hemma från skolan idag. Vi skulle bara ha två teckenspråkslektioner med Tanja och Anita så jag missar nog inte så mycket. jag har ont lite över allt och har grymt svårt att koncentrera mig och fokusera på en sak. Så om jag skriver osammanhängande så är det därför.
Helgen, jobbet. Det gick skit. Jag är sämst på fotboll och det märktes. Krista fick ett klagomail från en förälder. Jag tog till mig det väldigt mycket, det kändes som det var riktat till mig. Vilket var lite jobbigt eftersom det var säkert en A4-sida långt. Men ja, nästa vecka är nog Malin frisk så det blir som vanligt, då är det brännboll, det blir nog lättare, det kan jag liksom. Hade söndagsgruppen med Hamodi. Vilket inte blev så lyckat eftersom vi har helt olika värderingar. Det var ju roligt och så men han är en "lekar och fotboll"-person och jag är en "struktur och lärdom"-person. Så det blev svårt. Men vi lyckades väl mer eller mindre bra. Barnen tyckte det var roligt i alla fall.
I Måndags började vi med dövrealia. Min grupp ska hålla föredrag om Östervångsskolan i Lund. Alla verkade lite "jag orkar inte, det blir som det blir" men jag kände inte för att misslyckas bara för att det är på en måndagmorgon så jag gjorde det legendariska, jag tog initiativ. Jag tog ledarrollen. Jag gör inte det så ofta om jag inte blir tilldelad den. Men nu gjorde jag det. Jag gav alla ett varsitt område, uppgifter och en deadline. Sen gick vi alla iväg och arbetade med det vi skulle. Det kändes bra. Vi kom igång! Louise åker till Tunisien imorn bitti, så jag satte deadlinen idag. Lite tight schema så vi hann inte riktigt men vi har kommit en bra bit på vägen i alla fall. Duktigt av mig och oss! Applåder! Sen hade vi teckenspråk, modul, på schemat. Jag hade skrivit i min kalender att jag skulle öva tills då och göra bra ifrån mig, men jag glömde det. Men jag gjorde ändå bra ifrån mig. Jag hade min första analys och lyckades (rätt bra faktiskt) med två filmer i DSB. Man skulle läsa en text och sen filma in den. Det var lite svårt att komma ihåg den och sen såklart komma på hur man skulle förkalra allt. Som "en timme senare", hur säger man det? Senare, på analysen så berättade Morgan att man använde tidslinjen. Jag vet! Det där visste jag ju! Varför kom jag inte på det!? Åh, vad jobbigt. Det där kan jag ju. Jag vet precis hur man gör. Dumma mig som inte kommer på det i tid.
Igår hade jag sovmorgon till klockan 10.15. Lite innan 8.00 var jar på Gustavsvik och tränade. Kändes bra att jag lyckades ha så pass mycket självdisciplin och drog och tränade mitt på morgonen. Jag är nöjd. Träningsvärk idag. Jag hittade Petra och Malin O där. Det utbyttes lite artighetsfraser och leenden då och då, men inte så mycket mer. Jag hade musik i lurarna och de andra två var också väldigt inne i sitt. Sen åkte jag hem, duschade och åkte till skolan. Skolan var allmänt tråkig, hade en värdelös teckenspråkslektion där vi skulle avläsa en liten film, skriva ner den på korrekt svenska och sen slutade vi, 40min för tidigt, sen var det lunch. Jag åkte hem på lunchen. Svenskan efter  lunch var roligare. Det var rätt svårt. Vi pratade om satser, satsdelar och olika fraser (nominalfraser, verbfraser osv). Det var intressant. Sen hade vi samhällskunskap för sista gången på två veckor (yes!) där vi utvärderade politik-delen vi nyss haft och gick igenom lite nutidsfrågor. Dötrist.
Idag är jag som sagt sjuk. men jag har planer ändå. Jag ska duscha eller bada så min fokus kanske blir skarpare. Jag ska plugga och vara duktig och läsa min bok som jag ska prata om på bok-caféet med Svenska-klassen om två veckor. Dessutom ska jag städa lite och kanske rita eller så om jag har tid. En dag där jag är till nytta, även om jag är sjuk. Hoppas jag lyckas! Ser fram emot att bli klar med allt. det skulle vara så skönt att bara kunna sätta sig och rita eller göra något jag faktiskt vill göra. Inte för att jag har låga ambitioner med utbildningen, utan att all min fritid uppslukas av bara jobb och skola. Det är lite tråkigt. Jag pluggar, jobbar, äter och sover. Det känns lite livlöst. Jag vill lära mig rita också, photoshop och se på film, hänga med i någon serie jag vill titta på, något sådant. Men det känns verkligen som att jag inte hinner det. Så idag ska jag plugga som fan för att kanske bli lite ledig imorn. Eftersom jag ändå inte orkar plugga så mycket när jag gått i skolan. Och då kan det vara skönt att bara koppla av. Och visst ja! Jag fick pengar av mina föräldrar för att köpa vinterskor, det måste jag också göra. Men inte idag. Tror jag. Men ja. Nu ska jag rena mig i en dusch och sen ta en kopp te och sätta igång med plugget! Önska mig lycka till!
Adjö!


Kommentarer
malin

sv: Tack så mycket :)

Alltid härligt med lite glada kommentarer :)

2010-09-29 @ 15:26:57
URL: http://teddyochfreddy.blogg.se/
Louise

det är just den jag ska läsa! :D

2010-09-29 @ 17:59:32
URL: http://lunalooney.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0