Efter plugget!

Du! Efter plugget ta en dag  i taget lalaa. Usch! Det är nästan så att jag är sur på mig själv för att jag lyssnar på den men... Jag skyller på Johan! Han spelade den för några dagar sedan och nu har jag den på huvudet. Blä! Jag vet inte ens om jag tycker om den. Jag vill inte tycka om den av principskäl.
Men men.. efter plugget är det nu. fan vad pigg jag är! Jag brukar ju vara helt slut efter plugget. Men inte idag. Fellingsbro folkhögskola är taktisk och har lagt modul-arbete på måndagar. Aha, smart! Det är inte så jobbigt, man får en lång lista med saker man ska göra på några veckor och så får man göra det man känner för just den dagen. lite trevligt. Jag kände inte för att teckna något så jag satt och avläste teckenlistor. Shit vad mycket nya ord jag har lärt mig! Gjorde fram till D. Nu gäller det bara att komma ihåg allt också. Hoppas jag lyckas. Det gick bra i skolan när jag förhörde mig själv i alla fall. På morgonen hade vi dövrealia. Det är också en sån där bra måndagslektion. Den är chill och vår lärare är rolig. "Altså, en sak jag inte förstår är, många tror att det är tyst hemma hos döva. Shit! Jag har aldrig varit på ett ställe med mer oljud än hos mina döva föräldrar!" Hon påstod att döva stampade i marken, slog i bordet och sånt när de ville ha kontakt med varann, så den andra känner vibrationerna. Det är sant. Och eftersom de inte har lärt sig att det låter när man inte är försiktig med saker så är det lätt att smälla i skåp, lådor och dörrar och så också. Det är också sant. Linnéa är också sån (sakna!). Gå omkring och halvsjunga i lägenheten skithögt och dribbla inomhus var inte ovanligt. Stackars våra grannar hihi. Tur att mor och far bor i hus nu. Men när hon kommer och hälsar på mig får hon se till att vara tyst.
Hmm, nu sitter jag och stjäl inspiration från Deviantart och ritar lite. Det är Meatfree Monday idag och alla nästkommande måndagar. Så idag ska vi nog äta majsplättar.
Tjabba!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0