Festen och valet

Nej, jag festade inte för att SD kom in i riksdagen. Jag och Malin firade våra födelsedagar ihop i Lördags. Det skulle bli en stor superfest och vi skulle ha sjukt mycket folk. Hon bjöd in sina vänner och jag bjöd in mina. Hennes vänner bodde i Örebro (de flesta) och mina i Stockholm (de flesta). Festen var hos henne och Veronica i Brickebacken, en trea. Hon bjöd in typ 60pers. Jag bjöd in 97pers. Av hennes vänner kom lite över 30 och hon fick panik på mig för att jag hade bjudit in för många. "De är Stockholmare och studenter, hälften har säkert inte ens råd att komma" sa jag. Men jag hoppades såklart att alla skulle komma. Det kom två (om man inte räknar med Johan). Jag är så jävla besviken. Jag vet, ni hade andra fester och det kostade mycket och grejer, men jag fyller liksom 20 år imorgon. Jag har bara Johan att fira med och har fått typ tre gratulationer. Jag dog inte, jag flyttade. Är säkert lite överdrivet ledsen men jag känner mig lite övergiven här faktiskt. Ja, jag har fått nya vänner, ja, jag är långt borta, men det är inte så långt egentligen. En-två timmar från Stockholm. Det är lika lång tid som det tar att åka tvärs över Stockholm med kollektivtrafik. Det kostar 150-200 spänn. Vad är det liksom? 3-4 öl på krogen, 3-4 paket cigg, en middag för en på restaurang, ½kg oxfilé, en resa till mig. Men men. Så är det. Festen ja. Jag kände ingen och den verkade aldrig komma igång tyckte jag. Vi fyra (Jag, Johan och våra gäster Sebastian och Nallen) kom till festen runt nio och åkte därifrån vid 12. Johan höll på att somna på min axel och jag hade allmänt tråkigt och satt och pratade med lite klasskamrater. Musiken var låg och ingen dansade (inte för att det fanns plats för det men...) och folk satt och mumsade chips och minglade. Bra start men det brukar liksom komma igång också. Men det gjorde det ju aldrig. Så vi åkte hem och sov.
Söndagen var seg. Jag jobbade och sen segade vi allihopa. Nallen och Sebbe åkte hem och sen segade jag och Johan lite mer. Inget värt att nämna. Måndagen sedan. Jag var på dövrealia på morgonen, hade mentorsmöte, lite teckenspråk och sen åkte jag hem. Kände mig värdelös, som en liten klump slem som inte kunde göra något eller fatta något. Jag hade ont i hela kroppen och kände mig bara sämst. Kunde inte koncentrera mig alls så jag tyckte inte att det var värt att jobba med modul om jag ändå bara skulle misslyckas. Så jag åkte hem och städade istället. Jag samlade mig en liten stund och skrev en lista på det som skulle göras. Den gled jag bara omkring i lägenheten och gjorde det. Glömde lunchen. Kom på det vid tre ungefär, fast då hann jag inte äta, för jag hade möte med jobbet på Universitetet. Så då drog jag dit. Alex och Krista var redan där när jag kom så vi fick vänta in Hamodi och Dilmon. De var jättesena. Vi satte ihop ett litet program med fotbollsövningar och Krista peppade oss lite. Sen cyklade jag hem. Vid det tillfället var jag halvdöd. Jag kom hem och städade lite till och så kom Johan hem. Jag gjorde kycklig med currysås. Johan blev jätteglad att jag hade städat så fint att han lovade att damsuga dagen efter. Vi åt kycklingen (som blev jättegod för den delen) och sen sov vi direkt.
Haha! Jag valvakade inte! Jag tittade på statistiken på svt.se. Jag skäms INTE över att vara Svensk! Sverige har en demokrati som fungerar! Istället för att Något annat part tar över SD's frågor för att de lockar väljare så låter de SD komma in i riksdagen av sig själva och det är riktig demokrati. Sen att folk som röstar på SD som inte vet vad de står för är bara puckat rakt av. Om jag fick bestämma skulle SD inte sitta i riksdagen men eftersom över 5% av Sveriges befolkning tycker att de hör hemma i riksdagen så är inte jag den att säga något annat. Snälla, skada inte Sveriges demokrati. Man kan vara emot deras åsikter men man kan inte vara emot att de kommer in i riksdagen. Då blir jag ledsen. Då skadar man demokratin. Även om alla SD's medlemmar kanske är rasister (det vet jag inget om) så tycker jag fortfarande att det har sin plats i politiken. Vi vill ha kulturell mångfald men inga rasister? Vad är det för rasism!? Nej, jag tycker att så länge man vet vad man röstar på och håller med deras politik så får man rösta på vad man vill. Demokrati till folket! Heja Sverige!
Ja, då var den stora bomben släppt, nu till något mindre intressant. Min misslyckade redovisning idag. Jag hade glömt bort den (skjutit upp den) tills imorse. Och då orkade jag liksom inte träna på den heller. Så det fick bli någon ful improvisation. Men det gick okej. Läraren vi hade var för snäll för att säga något ont och såg istället det som var bra i allas redovisningar (jag var långt ifrån ensam med min avsaknad av disciplin). Mig berömde hon till exempel för att jag hade ett naturligt flyt och hittade en bra synonym till "vägra". Jag var rätt nervös och kunde egentligen ha gjort det skitbra men eftersom jag är jag så glömde jag bort två rätt viktiga delar av redovisningen. Men som de flesta lärare säger så är det inte det man minns som är viktigt utan hur man framför det. Och jag framförde det rätt bra. Nu ska jag superplanera, laga mat och plugga! Jag ser fram mot det!
Hejhopp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0