Intressant skoldag

Jag hade ingen aning om när vi skulle börja imorse. Någon gång runt nio gissade jag på. Egentligen skulle vi ha sovmorgon till tio-ish men Teatermaskinen skulle komma till skolan och ha en föreställning om miljö så vi skulle börja tidigare. Jag kontaktade Emelie via facebook och fick reda på att 9.15 skulle vi börja. Självklart var lilla jag i skolan ca 9.18 och Emelie var där lite senare. Pjäsen hade redan börjat. Det var en monolog. Den var väldigt rörande och stark. Tjejen som spelade var helt grym! Och skrek och sprang omkring och växlade mellan att berätta och visa vad som hände och berätta sina egna tankar. Hon hade väldigt lite rekvisita (en väska, några teckningar och en gasbehållare). En riktigt rörande berättelse och jag är säker på att den rörde varenda person i lokalen. Ja, även de döva (Hon hade tolk). Grymt, tjejen! Du fick mig definitivt övertygad! Jag vill också vara med och förändra världen. Jag ska hitta på något! Åh jag ska jag ska jag ska! Jag vill! Funderar på att starta någon facebook-grej där jag uppmanar alla att hjälpa miljön. Men folk kanske bara skulle gå med "Åh, bra grupp" fast inte göra något. Men det kanske är värt. Kanske ska skriva en kompakt text med superövertalningen deluxe. Det är fan värt ett försök! Vi behöver bli lite mer ekologiska och jag tror inte jag är den enda som tycker det. Om jag börjar så kanske någon följer mitt exempel och någon form av dominoeffekt kanske skapas. Man kan ju hoppas. Det är det värt! Jag gör det!
Näst på dagordningen kom ju skolan, lektionerna. Jag hade teckenspråk hela dagen. Först med Sofia där vi inte gjorde så mycket förutom att gå igenom teckenlistor och spela in dem i DSB (språkbox där man spelar in ett litet videoklipp där man tecknar uppgiften och så skickar man det och evt några anteckningar till läraren) och få analys av Sofia. Det gick bra för mig. Sen hade vi Morgan (!). Han är bra och så men han går igenom grammatik och sånt där svårt! Idag gick vi igenom tidslinjer. Det var helt oförståeligt i början och jättesvårt och jobbigt. Men det klarnade mot slutet. Han är en skitbra lärare egentligen. Det är bara det att jag tycker hans lektioner är så svåra så det blir motigt varje gång vi har lektion med honom. Vi fick sluta 25min tidigare. Det var trevligt. Nu är jag hemma och kom precis på att min tvättid började för en timme sedan. Fan. Nu måste jag springa. Tur att det inte är så många som vill ha tvättid på en torsdag, så jag kanske får tvättiden efter min också (hoppas!). Nu är Johan hemma.
Hejdå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0