Köttbullar och vin?

Nej, det blev ju inte så tyvärr! Min födelsedag firades med film och mys. Vi hade bara köttbullar i frysen och jag kände inte riktigt för att äta köttbullar på min födelsedag, men jag kände ändå för något enkelt. Så det blev köttbullspizza! Det blev jättegott. Men eftersom vi inte hade så mycket så blev det superimprovisation. Jag letade upp ett recept på pizza utan jäst, hade på oregano, basilika, ketchup, wok-grönsaker och köttbullar. Det blev okej. Som grädde på moset blev den klar precis till när Johan kom hem. Så vi åt och sen började jag laga kaka och han gjorde maränger (han älskar maränger!). Jag ville egentligen ha chokladmuffins med glasyr på. Men eftersom vi inte har muffinsformar så fick det bli en hel kaka med glasyr på (hihi, inte mig emot). Den blev jättegod! Speciellt glasyren! Jättemysigt!
Dagen efter min födelsedag, igår, var jag i skolan som vanligt, hade lektioner med DSB hela dagen, förutom sista lektionen. Blä, jag hatar den, det är så jävla läskigt! Varje gång! Sista lektionen hade vi Morgan. Han som alltid går igenom svåra saker, och igår var inget undantag, vi skulle arbeta med vägbeskrivningar. Han visade en karta på overheaden, man arbetade två och två och en skulle sitta med ryggen mot så han/hon inte kunde se. Sen skulle vi andra försöka beskriva kartan så att vår partner kunde rita upp den. Inkusive alla små hus och alla namn på gatorna. Skitsvårt! Men efter mycket om och men så lyckades vi (vi var tre i min grupp; jag, Lena och Joachim). Jag träffade Sophia efter skolan, som vi planerat, och så tog hon med mig till System bolaget (första gången för mig). Jag ville köpa ett billigt, vitt efterrättsvin och hon rekomenderade Black Tower. Kag hade aldrig smakat det och litade på hennes omdöme och eftersom hon sa "det är ett bra nybörjarvin" så antog jag att Johan också skulle tycka om det. När jag kom hem var Johan redan hemma! Yay! Jag orkade inte göra så mycket och kände mig egoistisk så han fick laga mat (köttbullar och makaronisar) och jag tog ett bad med ansiktsmask och hårinpackning. Det var meningen att jag skulle måla naglarna också men så blev det inte. Sen tittade vi på Forbidden kingdom och åt mat och kaka med glass. Det blev inget vin till efterrätten dock. Johan tyckte att vi skulle spara det till fredagen eftersom han inte såg någon anledning att dricka lyx-drycker mitt i veckan (mitt argument om att det bara kostade 59kronor blev sopat under mattan). Så blev det.
Så idag ska vinet drickas. Egentligen skulle jag åka till Jönköping på Dövas Dag idag med skolan, men jag kände att sitta hemma och plugga skulle ge mig mer. Dessutom är jag helt slut. Jag har tre omfattande Svenska läxor till samma dag, en läxa i dövrealia och jag är efter i teckenspråk. Så jag har rätt mycket att plugga. Och jag vill gärna hinna vila lite på helgen i alla fall. Vi fick veta vad vi skulle göra på dövas dag igår och det lät inte så lockande. Gå på föreläsning om äldrevården för döva. Altså, det är kanske viktigt men... Jag känner att jag lär mig lite mer relevanta saker om jag stannar hemma och pluggar. Dessutom ska Dövas Dag vara här i Örebro nästa  år så jag kan gå på den föreläsningen då. Jag måste ju hitta någon tid att plugga då jag inte kan plugga på helgen när jag jobbar så får jag väldigt lite tid. Jag är lite stressad. Blä! Nu blir det plugga, simma, gymma och plugga mer. Kanske ska börja med frukosten.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0