Nerskräpning

Låt mig bara skräpa ner lite här med lite tankar...
Jag är sjukt kär! Min underbara pojkvän är bäst i världen. Jag är så glad att vi bor ihop och har det bra. Det går så dåligt i det mesta och livet är så jobbigt, som alltid, men att få vara med den man älskar gör det så uthärdligt. "You've got a funny little way to make my world go 'round"
Jag är lite nervös för imorn. Inte för att jag tror att något hemskt kommer hända men, jag har liksom ingen koll på vilka som kommer och inte. Och jag vet inte vad jag ska ha på mig och om jag hinner träna. Och så är jag nervös inför jobbet, hur kommer det gå? Kommer jag behöva stressa efter det? Och så ska man hinna rösta också (kan inte på söndag). Åh vad mycket som händer imorn. Lite nervös får man vara
Jag är fattig. Känner inte att jag har råd med något alls. Nu när maten börjar tryta så känner jag min stressad. Sist vi storhandlade la jag ner 520:- på maten och det var en vecka sedan. känner inte att min ekonomiska situation fungerar som den ska. Johan kommer inte få sin lön förrän i oktober och nu när jag får min kommer den inte vara så stor, sen får jag ju studiebidrag också som tur är! Men jag måste betala hyran asap och jag har liksom inte råd med det. Ah! Det är bara jobbigt! Jag typ dör! Det är inte som att jag dör på riktigt, jag menar, jag har ju ett sparkonto som jag kan plocka pengar från men jag vill verkligen inte göra det. De ska ju sparas. Men måste man så måste man.
Jag vill baka. Vad ska jag baka? Har inte riktigt ingredienser till att "go nuts" och baka något grymt så jag måste baka något mindre grymt och då känns det nästan ovärt. Ja, jag vet inte och så har jag ingen matinspiration men ikväll blir det köttfärssås. Men sen då?
Jag vill ha filmtips. Jag vill se en film med Johan. Inte någon superamerikansk kärlekskomedi och inte någon superamerikansk actionrulle. Något som förvånar mig, något jag inte sett hundra gånger förut och något som inte är förutsägbart. Något nytt. Det är bara att langa på.
Jag borde göra saker. Jag borde städa och sortera papper. Men jag orkar inte. Jag känner för att rita. Att vara kreativ och fylla ett papper med mitt kladd. Men jag borde dammsuga istället. Och bädda och sätta upp gardiner och sånt. Men jag är alldeles för mig för att palla göra något så okreativt. Usch! Jag gillar inte att välja. Egentligen så är det väl inget val. Kommer inte ha tid att städa någon annan gång och jag måste få ordning på allt så alla mina Stockholmare kan få plats att sova här. Jaja, då var det ingen fråga om saken, jag ska...
Inte för att något av dethär hängde ihop men det får vara. Om ingen fattar så är inte det hela världen. Men, slutsats: Nu ska jag städa, sen laga mat, sen kommer Johan hem (yay! saknar!) så äter vi och ser på film och sen kan jag rita! Låter som en bra plan tycker jag. Jag undrar hur den kommer avvika. Men det återkommer jag nog med då. Nu ska jag skynda mig och städa!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0