Oj! Vad hände!?

Ja. Det har ju hänt lite saker nu. Jag kom hem från Spanien för det första. Sen åkte syster Knyft till USA för att vara utbytesstudent där i en termin. Sen flyttade vi (jag, mor, far och syster) till ett hus i Järfälla. Sen (några dagar efter det) flyttade jag till Örebro och började skolan. Jag bodde hos Erik i några veckor, sen hittade jag en egen lya som jag och Johan flyttade in i. Igår fixade Johan internet åt oss. Idag blev det bloggande av. Pheuw! Har varit mycket nu på senaste tiden. Och nu ska jag snart till skolan.
I fredags var det klassfest. Jag orkade verkligen inte gå till skolan på morgonen. Allt som satt löst i hela lägenheten tappade jag på mina tår (kändes det som). Och allt verkade bara gå åt helvete. Så jag stannade hemma den  dagen och surade och låg kvar i sängen. Hade dock inga pengar på mobilen så jag kunde inte ringa och sjukanmäla mig. Lite trist. Men sen när Johan kom hem blev allt lite trevligare. Jag fick låna hans mobil och smsade Malin. Men det fungerade självklart inte så jag ringde istället... Efter kanske en timme/halvtimme. Jag fick tag på henne och hon bad mig cykla norrut -nu- och möta henne vid polishuset om 10min. Vid samtalstillfället hade jag på mig en morgonrock, mitt hår var rufsigt och jag var helt osminkad. Det blev speed-fixning. Johan skulle också åt det hållet (trodde han) för att hämta ett paket på posten. Så vi gick. Eller... Han gick snabbt och jag cyklade. Så fort jag kommit fram till drottninggatan ringde Malin och undrade var jag var och sa att jag var sen. Jag skyndade mig lite hihi. Jag ja hejdå till Johan vid Järntorget och cyklade som en biltjuv till polishuset. Där hittade jag Malin, Malin och Nikki som väntade på mig. Vi gick tillsammans till Emelie, där festen var. Hos Emelie var det livat och trevlig stämning. Det var nästan bara klassen där. Vi spelade diverse spel och fnissade och snackade sex. Sen bar det av mot krogen. Jag fick höra att inträdet låg på 100:- så jag stod över och åkte hem istället.
I lördags var mina föräldrar på besök. Vi (jag och Johan) vaknade vid nio och jag var jätteinställd på att städa och göra allt fint tills de kom och hälsade på. Men så blev det inte alls! Det enda vi hann var att ligga kvar i sängen, äta frukost, duscha och gosa. Inte ens diska hann vi innan de kom (vid ett!). Oh well. De hade med sig min viktiga låda (som jag hade glömt i Sthlm), badrumsskåpet och Johans cykel (som inte fick plats i flyttlastbilen). Sen ville de ge oss en inflyttningspresent också. Min mor sa att tyvärr var blomsterbutiken stängd så de kunde inte köpa blommor åt oss. Så istället köpde de En gigantisk påse godis! Den vägde säkert två kilo eller något! Den var supertung och superstor! Sen gick vi på stan lite, åt lunch på stället mitt emot La bagette, tittade lite i heminredningsbutiker och så. Min far tyckte vi saknade en välkomstmatta i hallen så han köpte en sån, sen var han sugen på glass, så han köpte glass till oss. Min mor hittade en te-butik så hon köpte te åt oss. Sen gick vi hem igen, drack kaffe och åt glass och chillade. Jag skriv av lite recept från mor och sen åkte de hem igen. Jag och Johan chillade på kvällen och firade det nyinförskaffade bredbandet med en film (som vi var för trötta för att titta på).
I söndags hände väldigt lite. Jag var trött och seg hela dagen. Vi åkte och storhandlade på Willys och letade frisör som var öppen på söndagar. Ingen lycka. Sen satt jag (och Johan för den delen) och spelade hela kvällen. Vi tittade på filmen från igår  och sen spelade vi lite till. Det var en seg dag. men rätt mysig nu när jag tänker efter.
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0