Avskrivning

Jag dör av dilemma! Det känns som mitt huvud dras i två olika riktningar. Jag har jättebra argument för båda sidorna. Det håller på att ploppa upp massa nya bra anledningar att göra båda saker. Jag vet inte! Jag måste fundera!

Idag kom jag till Örebro från Enköping. Jag är lite trött, var uppe sent och sov lite sådär inatt. Dessutom har det varit en intensiv dag i skolan. Imorgon kommer bli värre. Vi kommer ha teckenspråk hela dagen. Vi har bra lärare så det kommer bli roligt. Men det kommer vara grymt svårt och jag kommer vara så trött att jag säkert däckar direkt efter skolan. Nu kommer mitt dilemma; på torsdag morgon åker skolan till Läppe på läger för att komma hem fredag eftermiddag. Lägret kommer bestå av lekar, "lära känna varandra", fnissigheter, god mat, mer lekar, spel, ingen sömn (eftersom vi är 8 flickor som delar rum), fniss och fem miljoner foton ungefär. Jätteroligt. Om det inte hade varit så att på Lördag morgon måste all flyttpackning vara klar och vi flyttar. Det skulle vara mysigt att gå på läger. Men det skulle innebära att jag skulle bli tvungen att flyttpacka varje vaken timme fram tills fredag natt typ.

Mitt andra alternativ är att jag ehm "tar ledigt" från lägret (som är obligatoriskt) och flyttpackar noga och bra så som jag vill och kanske till och med får tid att göra saker som jag verkligen vill, typ rita, ta det lugnt, simma. Då lär flyttpackningen också bli med precis och jag lär bli mer nöjd med den och därmed få mer tid över på lördagen. Det vore trevligt. För då kan jag nog till och med ägna mig lite åt mina studier. Och det är ju de som är viktiga. Jag blir galen! Läger eller inte läger? Jag vet inte. Usch och fy. Båda är lika roliga, bara på olika sätt. Och båda är lika viktiga, bara på olika sätt. Jag vet inte. Jag hatar att vara såhär  tvådelad.

Blä, jag vet inte vad jag ska göra. Dock kommer jag inte fram till så mycket mer än dethär så jag ska nog rådfråga någon.
Bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0