Eftermiddagsfika

Nämen! Två inlägg på en dag! Jag börjar bli bra på dethär med att blogga. Mitt lilla "blogg-mål" är väl att jag ska blogga en gång om dagen. Och att jag gör det två gånger på en dag nu är ett framsteg från att inte ens göra det en gång i veckan. Men! Jag bloggar nu för att jag är färdig med att översätta min lista. Egentligen ska jag börja på en ny lista men den förra var så otroligt jobbig och svår att jag är grymt nöjd att jag lyckades bli klar. Så för mina bedrifter ger jag mig själv belöningen att slösurfa och ta det lugnt ett tag. Dessutom spöregnar det och (som alla på facebook har konstaterat) åskar som fan. Jag tycker det är grymt läskigt. Det är ganska mysigt om man sitter hemma och kramas med någon. Men nu sitter jag på jobbet. Ensam vid en dator i ett kontor. Inte så mysigt. Obehagligt.

Låt oss byta ämne nu innan jag skrämmer slag på mig själv. I mitt slösurfande fann jag skon "Lita" av märket Jeffrey Campbell. Ja, jag har sett den förut och jag har gillat den förut och varje gång jag ser den vill jag bara ha den mer den är så snygg! Jag har dock varit lite anti en svart sko med brun klack. Inte så snyggt. Men nu var det då första gången jag såg just den skon med svart klack. Eller med klack som matchar resten av skon. Helt fantastiskt snyggt. Och jag vet inte vad jag ska göra åt saken. Mest eftersom skon kostar över tusen kronor på alla ställen jag hittat den. Jag har andra skor på min önskelista för kanske 400 spänn. Så jag tror tyvärr att Lita får vänta.

Dessutom har jag fått tårta. Det tycker jag är viktigt att nämna. En av mina kollegor hade födelsedag så han bjöd på tårta... Eller... De kallade den för tårta, egentligen var det bara en väldigt god kladdkaka med nötter i. Tårtkonsumeringen skedde precis utanför mitt kontor vid ett långbord. Alla deltagarna konsumerade också kaffe. Speciellt jag som lyckades tömma två av kaffemaskinens minimala koppar. Vid bordet diskuterades situationen i London, Ylvas man, Försäkringskassans idioti, ekonomi, tidningen från igår, skillnaden mellan bruk och missbruk av knark och så självklart vädret. Det hade ju börjat regna igen så de undrade om jag skulle hem. Mest eftersom regnet har en tendens att visa sig när jag kommer på morgonen och när jag åker hem på kvällen och gömma sig när jag sitter inne på kontoret. Men inte idag! Då tog regnet en kort paus på förmiddagen när jag precis kommit hit. Men men.

Som vanligt går "Jättestora frågor" varmt i mina högtalare, idag är det om mat. Jag känner starkt att jag vill göra skillnad även inom det här området men jag vet inte vad. Så jag tar istället och hoppas att fler blir veganer och att resten av hela världen fattar vinken någon gång. Inte ens jag som är så naiv som jag är tror att det någonsin kommer hända. Men jag hoppas i alla fall. Jag deltar i demonstrationen och hoppas med allt jag har. Det är väl allt jag kan göra. Än så länge är jag bara en privatperson med lite för mycket åsikter.

Och på tal om det! Jag har också tänkt mig att jag ska försöka lägga in lite av de bilder jag tar eller ritar här på bloggen. Dock får det vänta tills flyttlasset kommit på plats i Enköping och så. Det är ganska vimsigt just nu och sladdar och datorer och nödvändiga tekniska prylar är på lite olika ställen. Speciellt när man behöver dem. När vi kommit på plats i Enköping kommer jag däreom insistera på att ha allt på ett och samma ställe. Eftersom vi då inte kommer behöva ha med oss några katter när vi reser till Stockholm (snyft) så kommer jag kunna ha med mig lite mer prylar, däribland de nödvändiga tekniska. Ja och nu kommer då förklaringen; min kamera är nu i Örebro, laddaren till den är på okänd plats i mina föräldrars hus. Scannern är också i deras hus, men bilderna, pennorna och färgen är i Örebro. Min mobil har jag alltid med mig, men usb-kabeln till den är... ja, jag vet inte. Så saker går inte riktigt ihop för mig just nu. Men det ska det bli ändring på. Hoppas jag.

Nu är det dock hög tid för mig att återgå till mitt arbere. Det är ju bara två timmar kvar tills jag slutar. Sen kommer ju Johan hem imorgon. Så jag måste jobba duktigt nu. Så, håll reda på era tekniska prylar och bli veganer. Det är väl en fin sammanfattning?
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0