Dör inombords

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1348238/Stenen-i-ryggen-blev-droppen.html
Niclas la upp en länk på facebook. Jag brukar titta på vad han lägger upp, det brukar vara intressant. Men jag brukar inte läsa allt, bara skumma igenom det lite. Den här artikeln, som han la upp idag, fick mig dock att rysa. "Jag dör lite inombords" skrev jag till honom. Men det är jävligt milt jämfört med hur jag egentligen känner. Jag får nästan lust att åka till Malmö och få tag i de skyldiga själv och... jag vet inte... göra något! Vad som helst. Det verkar vara mer än vad polisen gör i alla fall. Det ska inte förekomma rasism i Sverige. Inte i så stor utsträckning i alla fall. Jag dör! Vi har kommit så långt med den tekniska utvecklingen och rasforskningen att vi fattat att det inte är någon fysisk skillnad på muslimer, judar, kristna eller vad fan som helst. Det är bara en tro! Låt folk tro vad de vill! Vi är ändå alla människor. SD kan ju ta och ta och göra något vettigt istället för att stoppa fingrarna i öronen och fortsätta hata. Ja, jag kan förstå att man kan tycka att det är dumt att ta in fler människor än vad man har arbeten till men herregud...
"Jag blir förföljd och misshandlad i mitt hemland för att min farfar var inte gillade vår ledare, får jag gömma mig i Sverige?"
"Altså... Nee... Vi har inte något jobb till dig så jag tror du får bli förföljd lite långre. Okej? Hejdå..."
Flyktingar kommer inte till Sverige för att de har hört att man kan ta jobb från svenskar här. Flyktingar kommer hit för att de inte har så mycket val. Det minsta vi kan göra är att låta dem komma in i vårt land. Att förse dem med någonstans att bo är ju också trevligt. Men skicka tillbaka dem!? Det är bara jävligt!
Sluta hata allihopa! Med kärlek kommer vi längre. Låt folk tro och tycka som de vill. Med demokratin kommer vi ändå fram till den lösningen som är bäst för majoriteten. I demokrati platsar inte hat och rasism. Förståelse däremot är en grundförutsättning. Om man lyssnar på andra kommer man förhoppningsvis till någon form av förståelse. Håller man för öronen och bara vill ha igenom sin egen röst blir man bara klassad som idiot och ingen kommer hålla med. Kom igen nu Sverige! Kärlek och förståelse!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0