Sjuk värld.

Jag slutade tidigt från skolan idag. Kom hem lite efter 12. Jag hann typ sätta mig i soffan och så dunkade posten in. Jag gick och hämtade den och det var tidningen Örebroar'n, inget mer. På framsidan var det en bild på poliser och rubriken "Delar av kropp hittades i skog". VA!? Delar av kropp? Typ en fot? Den "försvunna kvinnan" som har varit på nyheterna ett tag nu är visst hittad. "Polisen bekräftar att de funnit delar av en kvinnokropp". Euw?
Jag såg filmen "law abiding citizen" här om dagen. Den var så jävla hemsk att jag var tvungen att avbryta mitt i en scen och fortsätta dagen efter. Jag fattar inte hur människor kan ha hjärta till mord. Och till råga på allt styckmord. Enligt artikeln i Örebroar'n så kände den misstänkte mördaren kvinnan. Hur mycket man än hatar någon så kan man väl inte finna nöja i att skära sönder vederbörandes kropp och sprida runt delarna i sin stad? Fy fan! jag förstår inte var denna sjuka sinnesstämning kommer från! Vill vi inte alla bli gamla och lyckliga? Ha ett bra liv i alla fall? Jag kan verkligen inte tänka mig att någon skulle vilja leva bara för att förstöra någon annans liv? Riskera massvis (för få) år i fängelse för ett brutalt mord bara för att förstöra någon annans liv? Känns inte särskilt ekvivalent med det där "bra liv"... Nej. Det här med styckmord i lilla Örebro är lite mycket för mig. våldtäkt var fan på gränsen. Och sen när det blir vanligare att en flicka har våldtagits än att hon inte har det då tror jag nog att det är fler än bara jag som tycker det är illa. Och sen som lök på laxen så kommer ett styckmord som följd av en kidnappning.
det börjar kännas som en film. en sån där film som verkar spännande men är alldeles för gore för att jag ska vilja titta på den. Och så utspelar allt sig i lilla Örebro? Vad är det för skit!? Här finns ju knappt någon fattigdom? vad är det här? Jag flyttar till en mindre stad och möts av rubriker och styckmord, misshandel och våldtäkt? Nu får alla Örebroare ta sig i kragen och rycka upp sig. Visa sig från sin bästa sida och skapa rubriker med positiv anda. Sluta hata! Okej. hata får man väl göra men... Sluta förstöra liv för ditt eget hat! Egoistiska fanskap. Jag blir ledsen. De flesta av oss människor har familj och vänner som skulle sörja oss om vi dog. Ta er samman och sluta ha ihjäl folk!
Älska mer! Gör det ni är bra på och tycker är roligt och försök få ett så trevligt liv som möjligt och snälla, mörda inte varandra... Låter dumt men... KÄRLEK TILL FOLKET!
Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0