Fantastisk helg!

Jag valde rätt! Mitt dilemma igår gjorde mig aningen opepp och trött. Syster var sjuk och ville inte hänga med. Jakob skulle följa med till vad jag än valde. Så jag valde picknicken. Där hade ju folk sagt till mig att de ville att jag skulle komma. Till rave ville jag bara gå. Men det kommer ju fler sådana. Medeltida picknickar är lite mer sällsynta. Så jag gjorde mitt val. Lite magont av beslutsångest. Men jag kom ut i det vackra vädret och det kändes genast bättre. Träffade Jakob och det blev ännu lite bättre. Sen när vi kom fram till Skeppsholmen där picknicken skulle vara så lättade magsmärtan helt. Jag fick välkomstkramar från alla håll och fick slå mig ner brevid Pettro som sydde byxor och drack vin. De flesta var medeltidsklädda och några hade instrument med sig. Det spelades, sjöngs och dansades. Efter ett tag i solen i medeltidskläder började folk bada. dessutom fick jag klagomål på att jag var "oklädd"/"naken" (ej medeltidsklädd) och skulle skyla mig. Med kära vänners hjälp blev jag ikädd en mans-tunika och en huva. Tyvärr var huvan så varm att jag var tvungen att avstå. Men tunikan blev en vacker klänning till mig.
Fler och fler människor, klädda och oklädda, anslöt sig till vår picknick. Bland annat Kim i en stilig piratinspirerad kostym med en fantastiskt elegant hatt. Vi fick också sällskap av två tågluffare som kom från Österrike/Holland och hade varit runt i Europa lite redan. De var väldigt musikaliska, en var duktig på att spela på gitarren han hade med sig och den andre sjöng väldigt bra. Blev en underbar kombination med sällskapet och man kunde inte undgå att dansa lite i alla fall.
Efter timmar av mysigheter började vi dra oss därifrån. Vi gick i relativt samlad trupp mot Sjätte tunnan. Planen var att jag skulle vara på tunnan en kort tid och sen dra till Daniel och jakob men jag fick ett sms om att festen där var inställd så jag övergav den planen för att istället stanna på tunnan. Bara för att vi rörde på oss slutade vi inte dansa, sjunga och spela, det fortsatte vi med hela vägen. Vi fick ganska mycket märkliga blickar. Men de flesta tyckte säkert bara att vi var gulliga som gick en sån parad som vi gjorde. Jag gillar Stockholm.
Väl framme på tunnan kunde vi ju absolut inte sluta dansa och sjunga. Det trappades bara upp. Dans på borden, utspellande av diverse glas, störda gäster (det var väldigt lugnt där innan vi kom (de flyttade till ett annat rum)), trevliga möten, utbyta av hattar, groteska sångtexter, främlingar som sjöng med, servitörer som ocksp dansade på bord... En fantastisk kväll.
Tyvärr så var jag tvungen att gå därifrån tio över ett för att hinna med sista pendeltåget. Och jag hann med det och kom hem och sånt... Åh, jag kunde ha stannat där hela kvällen. Jag hoppas verkligen att det blir fler sådana kvällar. Ett minne för livet.
Nu ska jag ut och klippa blommor. Otroligt kul.
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0