Förbjudet inlägg

Jag bloggar från jobbet. Dumma mig, sånt får man ju inte göra. Nej, jag har lite dåligt samvete. Men tiden kryper verkligen fram. Måndag efter en mysig, seg helg känns inte riktigt okej. Tiden har sniglat hela dagen och klockan är bara två! Jag har lyssnat på pf och filat naglarna större delen av tiden. Dessutom har jag faktiskt jobbat ganska bra. Tog en sen lunch och druckit mycket vatten. Men tiden går så långsamt! Jag fattar inte vad det är. Johan åkte till Enköping igår kväll men det känns som en evighet sedan. Och på fredag åker vi till Örebro för att börja packa flyttlådor. Ja, men det var ju inte det jag skulle blogga om, det jag skulle blogga om var ju jobbet. Jag översätter beskrivningar på märkliga produkter. Labb-produkter. Och det är väldigt tråkigt. Jag har alltså en lång lista med massa produktbeskrivningar som jag bara sitter och översätter från engelska till svenska. Det är skittråkigt. Men det är inte det värsta tycker jag. Labb-grejer är intressant, språk är också intressant. Men att sitta inne och göra samma sak tusen gånger om dagen är inte riktigt min grej. Just nu vill jag bara ha Johan tillbaka till mig, gosa lite med honom och ta det lugnt. Jag vill spela teater och måla. Jag vill göra det jag vill. Jag tänker aldrig spendera mitt liv på saker som jag itne vill. Ja, så kan jag ju inte säga eftersom det är det jag gör. Men jag kan väl säga att jag ska förbättra mig från och med nu? Jag har till och med tankarna på att vara så vuxen att jagt planerar min nästa sommar nu. Jag ska vara med på nästa års Ólavsöka och Johan ska med mig (tycker jag). Dessutom har jag planerat att delta på Medeltidsveckan. Vilket jag verkligen hoppas på att jag lyckas med. Nästa vecka köper jag ny kalender, då ska här planeras! Och jag ska börja ta kontakt med företag jag vill jobba på redan nu och försöka fixa ett trevligare sommarjobb nästa år.

    Åh! Jag ser fram emot det. Inte för att jag kan göra något annat nu när jag sitter fast här. Men! Jag har hopp för framtiden. Flytt till Enköping och få bo ihop med Johan igen, Ingen hyra men studiemedel rullar in, terminen kommer bli nice. Jag kommer pendla till skolan och hoppas på att det blir ett tillfälle till mer plugg och om det nu blir så kommer terminen gå riktigt bra. Eftersom jag pluggar något intressant så är det bara diciplinen och plugget jag saknar. Hoppas det blir bättre. Allt kommer bli så bra!

    Pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0