Lättsamhet

Oj oj så djupt och seriöst det har varit här ett tag. Nej nu blir det lättsamhet! Johan var smart i helgen och köpte ett paket med 15ägg. Utan att tänka på att jag faktiskt åker på onsdag. Så nu har jag 9ägg kvar oh jag åker imorgon. Lite jobbigt. Någon som har tips på äggrecept?

Dessutom har jag 1½L mjölk att dricka upp. Det går nog. Tyvärr föredrar jag vatten, men det får bli mjölk nu bara för att få slut på det. Ja men idag har jag en ganska tung dag framför mig. Jag ska flyttpacka som fan. Det var planerat att jag skulle åka till Stockholm på fredag eller torsdag och den enda jag skuylle göra här skulle vara tt flyttpacka. Men igår fick jag plats med att tvätta kläder okså. Dessutom har jag bestämt mig för att klippa håret. Det ska jag göra innan jag åker. Och så vill min mor ha hem mig innan onsdag kväll eftersom det är Ólavsøka på torsdag. Det ska såklart firas. Från onsdag kväll till fredag eller något.

Men på fredag! Då händer något annat. Då ska jag och Johan ha "Avslutnings- och inför-inflyttningsfest". Han var inte så pepp på det och ville inte riktigt bjuda in sina vänner. Så jag bjöd in de av hans vänner som jag känner. Men jag hoppas han blir mer pepp med tiden. Han sa tat han skulle bjude in någora från KMU. Det är helt rätt. Skulle jag få som jag ville så skulle han bjuda in alla. Men men, jag brukar inte få som jag vill.

Nu till exempel, nu ska jag skynda mig som fan och försöka packa ner hela lägenheten. Och städa samtidigt. Och vika tvätt. Och diska. Dethär kommer gå bra känner jag. Med Eliza Doolittle på högsta volym kan det väl inte gå annat än bra? Hoppas jag. Det som är så fint väder ute... Jag vill gå ut och sätta mig och rita eller något. Men nej, fy mig! Nu ska jag kämpa hårt!
Tja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Trianglar

För kärlek

RSS 2.0